Skip to main content
Vraag

Verbinding met V10a valt regelmatig weg sinds de update, niets werkt dan meer

• June 5, 2025
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

Beste allemaal,

Ben inmiddels 8 jaar glasvezel klant en heb in die tijd geen storingen gehad. Nu na de update op mijn v10A waarbij de GUI veranderd is heb ik regelmatig dat het internet er volledig mee stopt op random momenten. De Experiabox-GUI zelf geeft op dat moment een 404 - pagina onbereikbaar - als je deze direct wil benaderen op het IP adres (192.168.2.254).

Na 1 a 2 minuten komt internet connectiviteit vanzelf weer terug, de GUI volgt weer 1 a 2 minuten later.

Het probleem is dat het vooralsnog volledig random lijkt waardoor pinpointen van het probleem lastig is. Tegen de tijd dat ik iemand spreek van de KPN helpdesk heeft het probleem zichzelf verholpen. De (vriendelijke) medewerk(st)er zit helaas vast aan een script wat gevolgt moet worden (reset NT kastje, reset modem, kunt u de kabel tussen NT en modem controleren, nee onze lijntest wijst niet uit dat u momenteel problemen ondervind). Zelfs als ik de exacte tijd noem heb ik het idee dat de telefonische helpdesk daar niets mee kan.

Heeft iemand een suggestie voor me, iets dat ik kan proberen behalve ‘reset je modem nog eens voor me aub’? Voor iemand die 5 dagen per week vanuit huis werkt is dit echt zo enorm vervelend en de support via de telefoon is teleurstellend. 

Kan ik ergens log-files uit de modem trekken om te kijken wat er gebeurt is vandaag bijvoorbeeld (voordat ik hem weer een reset geef)?

Iemand enige suggestie waar ik wel iets mee kan? Ik gok dat downgraden van firmware helaas geen optie is?

Bedankt

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 8, 2025

Goedemiddag ​@RSRN , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Als je 5 dagen vanuit huis werkt, is dit inderdaad niet te doen en ik begrijp het ongemak wat hierbij komt kijken. Goed dat je hier al wel contact over hebt opgenomen met onze Helpdesk alleen jammer dat het vooralsnog tot niets heeft geleid. In een ver verleden heb ik ook in de lijn gezeten en ik herken wel wat je zegt. Op het moment dat we een lijnmeting uitvoeren, kan alles in orde zijn en op dat moment kunnen we gewoon weinig. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niks aan de hand is, zoals in jouw geval dus. Werk je met een bekabelde verbinding of doe je alles via de wifi? En hoe branden de lampjes op je Experia Box v10a op het moment dat het niet meer werkt? En zou je ook meteen je profiel in willen vullen en kun je hier een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Vanuit daar kijk ik graag verder welke vervolgstappen er nodig zijn om dit probleem voor je te verhelpen. Hoor in ieder geval graag weer van je!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2025

Dag ​@Jan van KPN,

Bedankt voor je reactie!

• Zoals gezegd werk ik volledig bekabeld (al hebben mijn eigen bekabelde accespoints op het moment van storing ook last van geen verbinding).
  • Welke lampjes er branden tijdens een storing zal ik gaan proberen te zien.
  • Welke gegevens zou je graag willen zien op mijn profiel, ik ben geen groot fan van allerlei info achterlaten op forums. Dus mocht er specifieke info zijn die je nodig hebt wil ik die best even tijdelijk invullen als dat helpt, maar is alles nodig?
  • Is het mogelijk dat ik ergens nog logging uit de modem haal, ik zweer dat ik eerder allerlei status info in plain-text uit de GUI te halen was, maar dat heb ik tot nu toe niet meer gevonden.

Mvg

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 10, 2025

Hoi ​@RSRN en dank voor je terugkoppeling!

Als je in je profiel je postcode & huisnummer invoert, heb ik in principe voldoende informatie om mee te kunnen kijken. 

• Is het mogelijk dat ik ergens nog logging uit de modem haal, ik zweer dat ik eerder allerlei status info in plain-text uit de GUI te halen was, maar dat heb ik tot nu toe niet meer gevonden.

Mvg

Bij de Experia Box v10A kon je in een eerdere firmwareversie en in de GUI via de webinterface redelijk uitgebreide statusinformatie bekijken. De 'echte' logging (zoals system log of event log) was op de Experia Box v10A nooit volledig toegankelijk voor gebruikers. In de firmwareversies na 2023 is de logging uit de GUI verder uitgekleed. Het kan dus heel goedkloppen dat je dit niet kon vinden! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2025

@Jan van KPN , thanks! Ik zal wat ik in de GUI zag bedoeld hebben, zonde dat dat niet meer toegankelijk is. Mijn postcode / huisnummer zijn ingevuld. Mocht je iets specifieks kunnen zoeken dan zou ik rond 5 Juni 10:35-10:40 kijken of je iets raars ziet.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 11, 2025

Bedankt voor het invullen van je profiel ​@RSRN!

Ik heb net meerdere metingen uitgevoerd maar ook ik zie op dit moment niks geks of afwijkends. Kun je me vertellen hoe de lampjes op het modem en de NT branden op het moment dat je verbinding wegvalt? Ik wil graag een ticket aanmaken voor onze Technische Dienst zodat zij hier dieper in kunnen duiken. Daarom is het voor hun bijvoorbeeld handig om te weten hoe deze lampjes branden op het moment dat dit probleem zich voordoet. Hoor het graag!