Skip to main content
Antwoord

Verbinding modem valt dagelijks weg (rood lampje)

• April 7, 2025
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

De afgelopen maanden komt het regelmatig , soms dagelijks en soms zelfs meerdere keren per dag  voor dat de verbinding met het modem wegvalt waardoor ik geen Tv, wifi en internet heb. Het lampje brand dan rood. Na het resetten van het modem ging het een paar dagen goed, maar nu weer elke dag raak. Als ik vervolgens de stroom van het modem uitzet en daarna weer aanzet start het modem weer op en kan ik meestal weer tv kijken, totdat het zelfde probleem zich weer aandient. Elke dag zoals gezegd. Ook krijg ik regelmatig het signaal op mijn telefoon dat het netwerk instabiel is en overgeschakeld wordt naar mobiele data.  Wat is hiervan de oorzaak en hoe lossen we dit op. Als dit niet wordt verholpen zal ik gaan overstappen naar een andere provider. Ik ben dit meer dan beu. 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Richard de Rooij. Wat je vertelt is erg vervelend, en ik snap dat je er helemaal klaar mee bent. Als het modem vaak uitvalt en het lampje rood wordt, is er waarschijnlijk iets mis dat goed moet worden onderzocht. Wat je zelf nog kan proberen is het kabeltje vanaf jouw aansluitpunt naar het modem vervangen/controleren. Als dit het probleem niet verhelpt raad ik je aan om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen met je meekijken en meestal een KPN monteur sturen om het probleem bij jou thuis op te lossen. 

Laat je weten hoe het dit afloopt? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 7, 2025

Waarom nou meteen zo'n dreigement?? Als je een storing hebt bel je de klantenservice 0800-0402 en die plannen dan een monteur in. Die is gratis tenzij het probleem wordt veroorzaakt door iets in het klantdomein. Zo simpel is het.

Omdat ik al meerdere keren de klantenservice heb gebeld en daar word afgescheept. Nogal simpel  dat u weet hoe het zit en een conclusie trekt zonder de feiten te kennen. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 9, 2025

Hoi ​@Richard de Rooij. Wat je vertelt is erg vervelend, en ik snap dat je er helemaal klaar mee bent. Als het modem vaak uitvalt en het lampje rood wordt, is er waarschijnlijk iets mis dat goed moet worden onderzocht. Wat je zelf nog kan proberen is het kabeltje vanaf jouw aansluitpunt naar het modem vervangen/controleren. Als dit het probleem niet verhelpt raad ik je aan om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen met je meekijken en meestal een KPN monteur sturen om het probleem bij jou thuis op te lossen. 

Laat je weten hoe het dit afloopt?