Skip to main content
Vraag

Verbindingsproblemen met Riot Client (League of Legends) via de KPN Box 12

• July 15, 2025
  • 1 reactie
  • 13 keer bekeken

Ik ondervind al geruime tijd verbindingsproblemen met de Riot Client (League of Legends), die resulteren in de foutmelding “Unknown Player”. Na uitgebreid technisch onderzoek blijkt dat inkomende poorten ondanks correcte configuratie niet worden doorgelaten. Hierbij een overzicht van wat ik reeds heb geprobeerd en vastgesteld:

Wat ik al heb gedaan:

• Port forwarding ingesteld op KPN Box 12 naar IP 192.168.2.31 voor alle vereiste Riot-poorten (zoals 2099, 5223, 8393–8400, 8088, 5000–5500).

• DMZ aangezet naar datzelfde interne IP.

• Firewall op de router uitgezet / op minimum gezet.

• Mijn interne apparaat heeft een vaste DHCP-reservering.

• IPv6 is volledig uitgeschakeld.

• Poortscan op extern IP (************ via canyouseeme.orgpoorten blijven gesloten (timeout).

• Traceroute en netcat (nc -vz) getest vanaf LAN → poorten lijken lokaal gesloten of geblokkeerd.

• Ook getest op ander apparaat, andere Riot-installatie → zelfde probleem.

Vermoeden / Probleemstelling:

Er lijkt sprake te zijn van:

• Een blokkade op inkomend verkeer door de KPN Box 12, ondanks forwarding/DMZ.

• Ofwel een vorm van CGNAT of carrier firewalls aan jullie kant, waardoor port forwarding sowieso geen effect heeft.

• Ofwel de firmwareversie van de KPN Box 12 (V12.C.25.06.06) bevat een bug in de port forwarding-functionaliteit.

🔍 Verzoek om hulp:

1. Staat mijn aansluiting achter CGNAT?

2. Zo ja, kan ik een publiek IPv4-adres aanvragen, of een optie krijgen om dit te omzeilen?

3. Zo nee, kunnen jullie onderzoeken waarom de port forwarding en DMZ van de KPN Box 12 geen effect lijken te hebben op mijn verbinding?

4. Indien mogelijk, graag uitleg over hoe ik de KPN Box 12 in bridge modus kan zetten of volledig kan uitschakelen als router, zodat ik een eigen router kan gebruiken.

Bij voorbaat dank voor de ondersteuning. Ik hoor graag een technische terugkoppeling.

Admin: Openbaar IP-adres afgeschermd ter bescherming van de privacy

1 reactie

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag ​@Harmhtn welkom op de KPN Community. Dat is natuurlijk een lastige situatie en ik denk graag even met je mee. Een algemene provider level blokkade is mij niet bekend. Ik heb daar persoonlijk ook geen signalen over binnen zien komen. Mocht dat breed spelen met MMO's dan verwacht ik daar over het algemeen meer verkeer over.

Heeft dit in combinatie met een eerdere software versie met deze instellingen wel gewerkt? Is er naast onze firewall er ook niet lokaal op de PC een beveiligingsoplossing actief die roet in het eten kan gooien? 

Ik heb op een afstand niet direct een optie om dit na te lopen. Kan je eens een direct screenshot plaatsen van de door jou gebruikte instellingen?