Skip to main content
Antwoord

Verbonden apparaten in webinterface sinds enkele dagen niet meer te zien

• August 30, 2025
  • 20 reacties
  • 161 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedendag, 

Hier een vraag omtrent de webinterface, sinds enkele dagen krijg ik de verbonden apparaten niet meer te zien in de interface wel de niet verbonden apparaten vreemd genoeg.

Het modem zeker 10 minuten stroomloos gehad en div keren opgestart maar ik krijg de apparaten niet meer te zien.

Wat kan ik verder nog doen?

Beste antwoord door Maja van KPN

Hmm, het kan ook zijn dat jouw modem de nieuwste software niet helemaal goed binnen heeft gehaald ​@KlaasD, aangezien je ook ineens last hebt van stilstaand beeld na de update. Dat is op te lossen door het modem een volledige reset te geven, zodat de software opnieuw in wordt geladen. Nadeel hiervan is wel dat je eventueel aangepaste instellingen kwijt raakt en daar opnieuw mee aan de slag moet.

Als je dat nog wil proberen, hoor ik graag wat het resultaat is zodat ik dit mee kan nemen in de feedback richting de softwareontwikkelaars!

20 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • August 30, 2025

Het zou aan je browser kunnen liggen. Kan je eens proberen een andere browser te gebruiken?

Cookies en cache wissen wil ook nog wel eens helpen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • August 30, 2025

Goedemorgen 

ook bovenstaande allemaal al geprobeerd zelf alles incl pc opnieuw opstarten. Helaas hielp dit ook niet vandaar op het forum de vraag gesteld.

Groet.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2025

Wat een vreemd probleem ​@KlaasD 🤔

Even voor de goede orde, je ziet alléén eerder verbonden apparaten, en niet wat er nu op dit moment verbonden is? Heb je wellicht een switch aangesloten? Zo ja, dan kan de volgende bekende bug bij jou aan de orde zijn:

‘Een aanwezige ethernet switch kan ervoor zorgen dat de topologie onjuist laat zien hoe sommige apparaten fysiek zijn aangesloten. Dit is een weergaveding, en heeft geen invloed op het functioneren van de apparaten.’

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 2, 2025

Dank je voor het bericht   Zal dit nog nakijken en uittesten 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 3, 2025

Helemaal prima ​@KlaasD 🙂
Mocht jouw probleem inderdaad onder deze bug vallen, weet dan dat de ontwikkelaars op de hoogte zijn en op zoek zijn naar een oplossing!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Dank voor het bericht 

maar ook dit het ontkoppelen van de switch was niet de oplossing helaas

dus nog ff afwachten dus

of de nieuwste update misschien vrijgeven

Klaas

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 8, 2025

Is de situatie nog steeds hetzelfde ​@KlaasD? Zo ja, zou je dan deze lijst met niet meer verbonden apparaten eens leeg willen maken door achter elk apparaat op het prullenbakje te klikken? En daarna het modem even opnieuw op laten starten? Ben benieuwd hoe het er dan uit komt te zien!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

Goedendag 

laat ik weten

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

Beste Marja,

Dit net gedaan. Dus alle niet verbonden apparaten verwijdert zoals aangegeven verder hierna de geschiedenis nogmaals verwijdert en hierna opnieuw ingelogd. Maar ook dit is niet de oplossing

Het modem is nu ook geupdate naar de versie: V12.C.25.06.06

Dit nog ter info.

Zadel jullie wel met een probleempje op zo

Gr Klaas Dul

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 8, 2025

Hoe is de aansluitsituatie nu precies ​@KlaasD? Wat voor apparaten zijn er aangesloten?

En is het alleen zo dat het je opvalt dat dit niet correct weer wordt gegeven, of levert dit jou ook echt een probleem op?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

Goedemiddag 

De aansluitingen zijn als volgt

op poort 1 en 2 kpn tv

op poort 3 ikea hub poort 4 switch  netgear (daaraan gekoppeld bekabeld solaredge, warmtepomp en netwerkbekabeld zolder)

(ik kan de switch er wel weer tussen weg halen evt 

Gr  Klaas

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 8, 2025

Bedankt ​@KlaasD!

Aangezien het loskoppelen van de switch de vorige keer geen resultaat gaf, zou je nu eens willen testen hoe het gaat als je die Ikea hub even loskoppelt?

Als dat ook geen verschil maakt, ben ik bang dat dit niet iets is waar we nu direct een oplossing voor hebben. Werkt alles wel gewoon goed? Zo ja, dan zal het puur een weergave ding zijn, wat nogal onhandig is maar gelukkig niet van invloed op je internetverbinding.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 8, 2025

Het houd niet   

laat idd het probleem verbonden apparaten maar zitten

ik kijk via een andere weg ( wifi beveiliging minstens 1 apparaat toevoegen  om mac adres dan te controleren) niet opslaan 

dus zolang getakeld 

Na de update modem  nu ook stilstaand beeld voor een seconde en dan weer door

dus ontvanger opnieuw gestart hierna modem opnieuw opgestart  dit alles werkt niet  dit geef ik graag mee voor de mensen die de update moeten verbeteren 

er zit dus een bug in

hierop hoef je niet meer te reageren maar spel het a.u.b. wel door naar de juiste afdeling 

dank je voor de hulp

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 8, 2025

Hmm, het kan ook zijn dat jouw modem de nieuwste software niet helemaal goed binnen heeft gehaald ​@KlaasD, aangezien je ook ineens last hebt van stilstaand beeld na de update. Dat is op te lossen door het modem een volledige reset te geven, zodat de software opnieuw in wordt geladen. Nadeel hiervan is wel dat je eventueel aangepaste instellingen kwijt raakt en daar opnieuw mee aan de slag moet.

Als je dat nog wil proberen, hoor ik graag wat het resultaat is zodat ik dit mee kan nemen in de feedback richting de softwareontwikkelaars!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 9, 2025

Dat ga ik doen

maar wanneer ik tijd heb deze week

ik laat het weten op dit forum 

groet

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 15, 2025

Is het de afgelopen week gelukt om er mee bezig te gaan ​@KlaasD? Zo ja, dan hoor ik graag hoe het er nu voor staat!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Beste

ziek geweest   Maar test en reset dit weekend 

laat het weten

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 19, 2025

Oei, niet zo fijn ​@KlaasD, ik hoop dat je weer helemaal opgeknapt bent! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 3, 2025

Goedemiddag,

Het probleem blijft, maar het netwerk is nu erg stabiel en ga niet verder onderzoeken, ik wacht een nieuwe update gewoon af.

Dank voor alle input.

Gr Klaas D

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 4, 2025

Helemaal prima ​@KlaasD, dan laten we het er nu eerst bij. 
Mocht je hier op een later moment nog weer vragen of opmerkingen over hebben, dan kan je weer in dit topic reageren 🙂