Skip to main content

Verbonden apparaten  / topologie niet zichtbaar op Box 12.

 

Box 12 resetten heeft niet geholpen.

Andere browsers geprobeerd.

 

 

 

 

@Prealsda Ben je en beta-tester? De meest recente firmware is V12.C.23.04.39. Het forum is de verkeerd adres voor beta-firmwares


Hey @Prealsda, welkom! Ik zie hier, op dezelfde firmware, de topologie wel. Kun je eens, ook al heb je het al in meerdere browsers geprobeerd, de cache legen en cookies verwijderen? 

 

TDN, dit is de nieuwste versie van de firmware. Deze wordt op het moment heel beperkt beschikbaar gesteld. We verwachten hem in januari ook voor de overige mensen die de nieuwe Software al hebben. Tegen die tijd komen we er ook op terug wat er nieuw of anders is ten opzichte van de .38/39 versie.


In versie V12.C.23.15.06 werkt het nog steeds niet, 4 maanden later. 

Bij verbonden apparaten blijft er alleen een spinner draaien, in Chrome, FireFox en Edge.

Opnieuw laden werkt niet.

Reboot, Reset werkt niet.

Niet meer verbonden apparaten werkt wel, alleen heb je daar niets aan als je verbonden apparaten zoekt. Chrome (dev mode) console laat o.a. deze JS error meldingen zien:

 

main.dart.js:74916 Refused to set unsafe header "Cookie"

Line: 612 in YAML and Line: 612 within the code block. Error Message: Error while executing method: s.Children.map(function (d) {…

 

main.dart.js:4639 Uncaught TypeError: Cannot read properties of null (reading 'hZ')

 

Mogelijk nog een paar defects in /js/main.dart.js


Hier al enige tijd het zelfde probleem. Natuurlijk ook gebeld met helpdesk. Daar wordt aangegeven dat dit een gebruikersprobleem is dat er door KPN niets aan gedaan kan worden. Vreemd antwoord wat het lijkt toch wel degelijk een softwareprobleem te zijn waar ik geen toegang toe heb (en geen kennis van..)?

 

hier ook versie  V12.C.23.15.06 


ik vermoed dat het probleem mogelijk veroozaakt word door hoe complex het aangesloten (ook bedraad) lan netwerk is. Mogelijk zijn er teveel smart devices/interfaces (speakers, printers, laptops, telefoons , lampen,  ...) en wordt er in een domme loop gewacht op timeouts etc. Iets wat lastig te testen is, zeker als je het gewoon op een losse box, bv alleen met wifi test.

Ik heb als workaround ntop op mijn eigen server gebruikt, daarmee kan ik dan weer alle devices zien en opsporen en bv het toegende ip achterhalen.

Jammer dat de KPN Box 12  makers/supporters in het kader van security niet inzien dat volledig inzicht in je netwerk geen luxe is, en het er maar op een 'gebruikers' probleem gooien, "jammer voor je dat het niet werkt "


hier ook versie  V12.C.23.15.06 

Jammer dat de KPN Box 12  makers/supporters in het kader van security niet inzien dat volledig inzicht in je netwerk geen luxe is, en het er maar op een 'gebruikers' probleem gooien, "jammer voor je dat het niet werkt "

Het probleem is inderdaad een ruime tijd bekend, ze hebben het geprobeerd in de eerste update van dit jaar op te lossen, dit is niet gelukt. De V12 & de V14 hadden dit probleem.

Maar er is licht aan het einde van de tunnel, twee weken geleden is voor de V14 een update uitgegeven (V14.C.24.04.06), en daarin is het eindelijk opgelost. Ik verwacht dat deze fix z.s.m. ook naar de V12 komt. 


hier ook versie  V12.C.23.15.06 

Jammer dat de KPN Box 12  makers/supporters in het kader van security niet inzien dat volledig inzicht in je netwerk geen luxe is, en het er maar op een 'gebruikers' probleem gooien, "jammer voor je dat het niet werkt "

Het probleem is inderdaad een ruime tijd bekend, ze hebben het geprobeerd in de eerste update van dit jaar op te lossen, dit is niet gelukt. De V12 & de V14 hadden dit probleem.

Maar er is licht aan het einde van de tunnel, twee weken geleden is voor de V14 een update uitgegeven (V14.C.24.04.06), en daarin is het eindelijk opgelost. Ik verwacht dat deze fix z.s.m. ook naar de V12 komt. 

Dat zou mooi zijn! Enig idee/verwachting van planning voor deze update? 

 


Nee dat weet helaas alleen KPN, kan zomaar nog even duren!


Hier het zelfde probleem. Dacht dat het door mij kwam omdat ik de DNS naar mijn Pihole had veranderd. Maar was ook niet zo. 
Afwachten op de update dan maar.


Hier ook hetzelfde probleem sinds ik de software update heb gekregen op onze box12.


Ook ik heb dit probleem sinds de laatste update.

Belachelijk dat wordt aangegeven dat het een gebruikersfout is en het zo lang moet duren voor het gepatched wordt.

Daarbij verbindt ook mijn TV en Chromecast sindsdien niet meer via Wi-Fi (of eigenlijk verbindt wel maar krijgt geen juist IP) dat probleem is ook door anderen gemeld. Modem en TV allebei al factory reset gedaan, instellingen gecheckt (maar kan überhaupt de verbonden apparaten dus niet checken).

Oplossing die wordt aangedragen is dat het wel via WPS werkt, wat super slechte beveiliging heeft. Dus een kabel door de hal naar m'n TV gelegd omdat ik verwachtte dat dat wel snel gepatched zou worden. :|

Gisteren kreeg ik een pop-up van mijn buurman die naar mijn TV wilde casten. Zou alleen werken wanneer hij op mijn Wi-Fi zit bij mijn weten. Dus ik zou graag een MAC-filter willen instellen, ook dat is niet mogelijk zonder te zien welke MACs verbonden zijn.

Erg irritant allemaal en duurt nogmaals te lang

 


Er is een nieuwe update voor de Box 12. Deze kan nu ook handmatig geïnstalleerd worden via de webinterface. Willen jullie dat eens doen. Leeg daarna cache en verwijder cookies. En dan hoor ik graag of de topologie dan wel weer werkt.


Er is een nieuwe update voor de Box 12. Deze kan nu ook handmatig geïnstalleerd worden via de webinterface. Willen jullie dat eens doen. Leeg daarna cache en verwijder cookies. En dan hoor ik graag of de topologie dan wel weer werkt.

 

Ik erger me al heel lang aan het niet kunnen zien welke apparaten er aan mijn netwerk verbonden zijn 

Las net over de nieuwe firmware.

Ik zat op V12.C.23.15.06 en ben net naar V12.C.24.05.08 ge-upgrade 9Instellingen / Systeem /Upgrade je apparaat).

En tot mijn stomme verbazing ktijg ik bij Overzicht / Verbonden apparaten nu inderdaad via Thuisnerwerk / Verbonden apparaten en via Thuisnetwerk / Topologie te zien wie/wat er allemaal geconnect is.

Dus inderdaad een software bug en inderdaad de upgrade herstelt dit.

Mooi.


Na de (automatische uitrol) update naar V12.C.24.05.08 zie ik het netwerk en de verbonden apparaten, dat probleem lijkt dus nu gefixed te zijn.


Hmmm raar krijg em maar niet geupdate. Hij laat mij die 4-5min wachten en dan kom ik bij de login scherm zonder de nieuwe update :/


Probeer even een reset, @BlackMamba001. Dit soort dingen is vaak een indicatie dat de connectie tussen je modem en ons beheersysteem, waar ook de updates vandaan komen, niet optimaal is. Een reset helpt meestal om dat te verhelpen.