Skip to main content

In Wireshark is er constant zichtbaar dat de Sagemcom modem box 12 iets probeert te bridgen(?) O.i.d. Onder de rode vlakken stonden adressen zoals xx:00:xx

Kan iemand mij opheldering over geven wat hier aan de hand is?

Waarom is de titel van het topic nou aangepast? Het gaat niet om een "verbrekende verbinding".

Mijn vraag is, wat houdt spanning-tree-(for-bridges) in? Ik heb niets in bridge modus staan.

Wat je hier ziet is het zgn spanningtree protocol. Een middel waarmee switches onderling kunnen bepalen als en lussen in het netwerk zitten. Dit protocol zorgt er voor dat netwerk componenten samen werken om dit te detecteren en op te lossen. Je kan dit in een gemiddeld thuis netwerk verder negeren.

Het lijkt mij niet dat er elke paar mili-seconde deze protocol naar voren hoort te komen, ook omdat het om een onbekende destination gaat. 

Ik kan het fout hebben uiteraard, maar dit spanning-tree-(for-bridge) lijkt mij onbedoeld.

Het lijkt mij niet dat er elke paar mili-seconde deze protocol naar voren hoort te komen, ook omdat het om een onbekende destination gaat. 

Ik kan het fout hebben uiteraard, maar dit spanning-tree-(for-bridge) lijkt mij onbedoeld.

Kan zijn dat e.e.a. nog niet helemaal goed geïmplementeerd is maar ik zou de trace uitgebreider moeten bekijken om hier een uitspraak over te doen. De adressen die je ziet zijn waarschijnlijk broadcast adressen die geven geen specifieke bestemming weer maar zijn bedoeld voor elk apparaat wat luistert dus inderdaad geen bekende bestemming. Dit is normaal. kan ook zijn dat er een component in je netwerk is wat dit gedrag triggert.

Het is iig niet iets wat een negatieve impact heeft op je thuis netwerk. In een zakelijk omgeving of bij onverklaarbare verbrekingen/ performance verlies zou het voor mij een aanleiding zijn om verder te zoeken.

Welke firmware zit er in jouw box12? Heb je een consumenten, klein zakelijk of KPNeen aansluiting? Koper of glas?

Bedankt voor de uitgebreide reactie, dit geeft iedergeval iets wat opheldering.

-De Firmware van de KPN 12 box is SGEJ100006E.

- Consumenten Abbonoment van KPN

-Glasvezel

Reageer