Skip to main content
Beantwoord

Vervanging modem bij upgrade snelheid noodzakelijk?

  • 12 December 2021
  • 14 reacties
  • 191 keer bekeken

Hoi, 

Ik heb bij mijn ouders het 50 MB internet abbo geupgraded naar 200 MB, tot mijn verbazing werd er aan het einde gemeld dat er een nieuw modem wordt opgestuurd.

Kennelijk kan het oude modem die snelheid niet aan. (ook de Online Wifi Manager melde een tijdje geleden dat er een nieuw modem moest komen, maar dat heb ik toen niet doorgezet).

Als ik het oude modem vervang door het nieuwe, dan veranderd uiteraard de wifi naam en wachtwoord, maar die staan op het modem, dat mag geen probleem zijn.

Moet de TV ontvanger ook nog opnieuw geconfigureerd worden? of gaat dat vanzelf?

Zijn er nog andere dingen die aangepast moeten worden?

mvg, Herbert

Hallo @Herbert256 ,

Welk modem heb je nu?


Hoi @martijn197108 , dank voor je snelle antwoord, er staat “Experia Box v9” op het modem


Die ondersteund echt de 200MBps wel.Vervang die vooral niet.Je hebt nu het beste modem van kpn.Die Box 12 heeft nog teveel kinderziektes!

Geloof me:De v9 is echt veel beter!

Heb je nu problemen met de V9?


Kan zijn dat motive het overneemt en dat de wifi instellingen hetzelfde blijven.

Bijv: V8 modem SSID is Pietjepuk je vervangt het modem naar een V12 en het SSID Pietjepuk blijft hetzelfde.

 


Uw ouders zijn enorm aktief op internet en downloaden enorme bestanden? Zijn de hele dag aan het vergaderen via teams of zoom? Skypen de hele dag met vrienden en familie over de hele wereld? 


@Pauwerful wat is ‘motive’ ?

@martijn197108 maar ik moet kennelijk de oude inruilen, dus gewoon de verzending weigeren? Is dat wel slim?

 


@Pauwerful wat is ‘motive’ ?

@martijn197108 maar ik moet kennelijk de oude inruilen, dus gewoon de verzending weigeren? Is dat wel slim?

 

Motive is een systeem waar de modemgegevens uit geladen worden(updates,telefonie,wifi etc).

Je kan gewoon het nieuwe modem retour zenden.Zeker slim om de v9 te houden. @Joep1965 zal het vast met me eens zijn:blush:


@Pauwerful wat is ‘motive’ ?

@martijn197108 maar ik moet kennelijk de oude inruilen, dus gewoon de verzending weigeren? Is dat wel slim?

 

Motive is een programma in het domein van KPN die de klantgegevens weer in het modem naar zijn origineel terugzet. Mag bijvoorbeeld door een update het ssid en wachtwoord verloren gaan dan haalt motive dit opnieuw op. Zelfde gebeurd bij het veranderen van het modem.


Uw ouders zijn enorm aktief op internet en downloaden enorme bestanden? Zijn de hele dag aan het vergaderen via teams of zoom? Skypen de hele dag met vrienden en familie over de hele wereld? 

neuh, maar sinds vader in een verzorgingstehuis zit ben ik van vrijdag avond tot maandag morgen weer bij moeders, en ik mis het snelle 1Gbps internet dat ik zelf heb, en vond 200 Mbps wel een aardige tussenweg.


Heeft je moeder ook versterkers @Herbert256 ?


Heeft je moeder ook versterkers @Herbert256 ?

Nee, 4K TV kastje, vaste telefoon en PC via WiFi


Hoi @Herbert256, welkom op ons forum!
Zoals je hierboven al gelezen hebt hoef je de experiabox niet te vervangen als hij nog gewoon goed werkt!
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


@Thomas dank voor de reactie. Voor de duidelijkheid, het vervangen van het modem is niet mijn initiatief, dat gebeurde vanzelf.


dat kan kloppen inderdaad, bij sommige wijzigingen besluit het systeem het modem te vervangen maar helaas/gelukkig is dat niet altijd nodig!

Bedankt voor je oplettendheid!