Skip to main content

Ik heb al heel veel opmerkingen van KPN klanten voorbij zien komen over de handelswijze van KPN bij (verplichte) vervanging van het modem.
Ik snap de handelswijze wel maar voor oudere klanten (zoals mijn moeder van 86) zouden ze iets meer begrip moeten tonen.
Niet alle oudere mensen hebben kinderen, niet alle oudere mensen hebben (technisch) handige kinderen, niet alle kinderen wonen in de buurt. En dan voorstellen om een monteur te sturen à 70 euro klinkt ook niet prettig.

Maar wat ik KPN via dit gesprek mee wil geven is het volgende:
Pas A.U.B. de bijgevoegde handleiding aan, en vermeld het hoofdstuk ‘U heeft uw modem nog niet afgekoppeld’ in het afhaalbewijs.

Aangezien ik mijn modem een tijdje geleden moest omruilen wist ik van de hoed en de rand en was voorbereid. Maar toch ontstond bij mij weer de wrevel op het moment dat ik de doos opende en de handleiding zag.

Ik verneem graag van KPN of ze iets met deze opmerking gaan/willen doen.

Hey @Scherpzinnig, dank je wel voor je feedback! Kun je in iets meer detail aangeven wat er volgens jou aan de handleiding zou moeten veranderen om het geschikter te maken voor ouderen / technisch minder onderlegde mensen? 

Ik zet de feedback namelijk graag door, maar dan moeten we wel wat duidelijker hebben wat precies de probleempunten zijn. 


Erik,
Zoals aangegeven in mijn verhaal, staat in de handleiding een passage als je het modem nog niet van de muur hebt gehaald, en wat je dan moet doen.
MAAR je krijgt je nieuwe modem niet mee bij het afhaalpunt, als je niet direct je oude modem inlevert.
Dat hoofdstuk zou ik in de mail stoppen die verteld dat je modem bij het afhaalpunt ligt, en dus uit de handleiding schrappen.
Ook op het internet wordt die onmogelijke weg bewandeld : Apparaathulp Vervangen van je modem met DSL - Experia Box v10 | KPN

Oftewel zorg er voor (druk hem/haar op het hart om dit eerst te doen) dat de klant de voorbereiding uitvoert alvorens op de fiets te stappen naar het afhaalpunt.

En dit is een eerste stap. Want ouderen en technisch minder onderlegde mensen zou je, eventueel tegen een minimale vergoeding (en geen 70 euro!), een monteur moeten sturen.

Veel succes met het maken van een klantvriendelijkere instructie.


Dank je, @Scherpzinnig. Ik heb het doorgegeven, hopelijk wordt het ook inderdaad aangepast :)