Skip to main content

Vandaag probeer ik mijn nieuwe apparaat te koppelen ah netwerk van kpn.

helaas lukt dit op een of andere manier niet terwijl ik dit apparaat mee terug naar de winkel nam en ze daar zonder problemen hebben getoond hoe dat te doen. 
nu geeft het apparaat aan dat dit gekoppeld dient te worden aan 2,4 gh. 
ondanks dat alle ww en routernaam kloppen lukt het maar niet. 
heeft iemand een idee hoe dit werkend te krijgen? 

Hallo @Veeers als je een V10a of een KPN Box12 hebt, kun je binnen die modem/routers de zogenaamde ‘extra wifi’ fuinctie activeren en de 2,4- en de 5.0-band apart behandelen, zodat jouw apparatuur daar verbinding mee kan maken.

Wat is trouwens een Vesto?

 


@JanD een Vesto is een sous vide apparaat om te koken. Langzaam garen…

Ik snap je insteek over de 2.4 en 5.0 band. Ik heb een gasten wifi die 2.4 ghz is en toch lukt het niet.

Het activeren heb ik wel gelezen maar waar ik in de router dan een aan of uit knopje moet zien is onduidelijk. Ook heb ik drie versterkers van KPN die volgens mij de router overnemen. Als ik in de router zit, staat eigen lijk alles op uit. Ik krijg dus het idee dat de versterkers alles hebben overgenomen.

Mijn telefoon, ipads, sosnos, gordijnen werken prima op dit netwerk. 

Heb je nog meer ideeen of eventueel uitleg wat ik kan doen?

mvg Fred


Hallo @Veeers 

 

Als de WiFi op je modem (V10?) uit staat dan moet je Extra WiFi instellen op de versterkers zelf, dat hoef je maar op 1 van die versterkers te doen, de rest neemt dat automatisch over.

In dit kennisbank artikel kan je vinden hoe je Extra WiFi moet instellen:

 


Oke, daar kan ik wel iets mee. Nu is het echter niet mogelijk om in te loggen op een versterker met de wacht woorden die ik heb. Dan zou ik dus een versterker moeten resetten en dan opnieuw proberen?

Ik ga het proberen


Hallo @Veeers 

 

Als de WiFi op je modem (V10?) uit staat dan moet je Extra WiFi instellen op de versterkers zelf, dat hoef je maar op 1 van die versterkers te doen, de rest neemt dat automatisch over.

In dit kennisbank artikel kan je vinden hoe je Extra WiFi moet instellen:

 

Ga ik proberen. Hartelijk dank.


Als je wilt inloggen op de WiFi punten dan het wachtwoord gebruiken van het WiFi punt dat blauw knippert, wachtwoord zou aan de achterkant of onderop moeten staan.
Het ook maakt niet uit op welke je inlogt, je wordt automatisch doorgelinkt naar de master (de blauw knipperende).