Skip to main content

Heb een EBv10 zonder eco lampje.

Als ik de laptop van mijn werk gebruik en bedraad ben verbonden met de EB dan valt regelmatig mijn VPN verbinding weg.

Laptop is al door de IT afdeling van mijn werk nagekeken en ook opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft.

Krijg wel de vraag of KPN IP versie 4 aan heeft staan.

Lees in dit forum ook dat dit probleem vaker voorkomt en met een EBv12 opgelost zou zijn.

KPN wat is hier aan te doen.

Krijg wel de vraag of KPN IP versie 4 aan heeft staan.

Ja, IPv4 staat op elke Experia/KPN Box aan.

 

Lees in dit forum ook dat dit probleem vaker voorkomt en met een EBv12 opgelost zou zijn.

Waar heb je dat dan gelezen?


In oudere berichten in dit forum


Ik ben benieuwd welke want met de V12 zal het niet anders zijn dan met een V10.

Als jouw VPN verbinding regelmatig wegvalt dan is de kans groot dat die veroorzaakt wordt doordat de verbinding met Internet ook wegvalt.


Ik heb geen idee hoop dat de KPN ook wat laat horen.

zal maandag wel uitproberen of het internet er dan ook uit ligt.

wifi radio en tv doen het wel gewoon tijdens vpn uitval.

 


zal maandag wel uitproberen of het internet er dan ook uit ligt.

Dat zal heel lastig zijn want meestal zijn dergelijke verbrekingen van heel korte duur waardoor je er met "normale" toepassingen geen last van hebt. Het vervelende van een VPN verbinding is echter dat die zichzelf niet herstelt als de verbinding weer terug is.


Heb een EBv10 zonder eco lampje.

Als ik de laptop van mijn werk gebruik en bedraad ben verbonden met de EB dan valt regelmatig mijn VPN verbinding weg.

Laptop is al door de IT afdeling van mijn werk nagekeken en ook opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft.

Krijg wel de vraag of KPN IP versie 4 aan heeft staan.

Lees in dit forum ook dat dit probleem vaker voorkomt en met een EBv12 opgelost zou zijn.

KPN wat is hier aan te doen.

Klinkt niet heel vertrouwenwekkend als een IT afdeling gaat vragen of IP versie 4 aanstaat op een internetverbinding. Ik denk eerder aan zodanig korte onderbrekingen dat vpn hierdoor verstoort wordt. Wifi verkeer is grotendeels browsergebaseerd verkeer en daar merkt men over het algemeen korte verbrekingen niet op. Nu is de vraag of dit een DSL of glasvezelverbinding is. Aangezien het verlies van een DSL signaal meestal meerdere minuten met zich meebrengt voordat het zich herstelt. Andere grote kanshebber is instabiliteit op de PPP verbinding. Komen er meldingen in de event log voor die in een bepaalde richting wijzen.


Het gaat om een DSL verbinding, uitval is ook maar heel kort hooguit 1 minuut.

waar kan ik de event log vinden?

dan kan ik morgen even kijken.


Goedemiddag @MP15 en welkom hier op ons forum!

Mooi om te zien dat onze community al met je mee probeert te denken 🙂 Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, wil ik graag je verbinding doormeten om te kijken of we vanuit daar de wegvallende verbinding kunnen verklaren. Zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


Goedemiddag Jan, is aangevuld voor groot deel.

rest deel ik niet want heb geen idee bij wie dit terecht komt?


Goedemiddag Jan, is aangevuld voor groot deel.

rest deel ik niet want heb geen idee bij wie dit terecht komt?

Top, bedankt voor het aanvullen van je profiel. Alle informatie die ik nodig heb, staat hierin. Alleen de moderators van het KPN Forum kunnen dit inzien dus daar hoef je je geen zorgen om te maken :)

Ik ben meteen de lijn door gaan meten maar zie op dit moment geen verontrustende zaken; de lijn lijkt stabiel en de bandbreedte is wat het moet zijn. Kun je eens kijken hoe de lampjes op de Experia Box branden op het moment dat dit probleem zich voordoet?


Ok ga ik morgen doen.


Ok ga ik morgen doen.

Super, ben heel erg benieuwd en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!


Goedemorgen Jan, net weer even uitval snel naar de modem gelopen maar alle lichtjes gewoon op groen.

uitval duurt ook niet lang maar net genoeg om even de verbinding te verbreken en weer opnieuw op te starten.


Zie in het forum bij andere berichten o.a. Bigdaddy103 dit probleem ook staan en dat was met de EBv12 verholpen.


Om heel eerlijk te zijn, is de Experia Box niet het eerste waar ik aan denk @MP15 . Zeker niet in jouw situatie; je hebt op dit moment een Experia Box v10 en dat is eigenlijk het beste en meest betrouwbare modem die we ooit hebben gehad. Deze omruilen voor een Box 12 zou niet de voorkeur moeten hebben en ik denk ook niet dat dit het probleem gaat verhelpen. Heb jij de mogelijkheid om eens ergens anders te werken, puur om even te testen. Ik ben namelijk heel erg benieuwd of je op dat moment dezelfde problemen ervaart. Ook omdat ik vanaf hier geen enkele verbreking zie, denk ik niet dat het omruilen van het modem gaat helpen. 


Heb al geprobeerd om ergens anders te werken en dat geeft geen problemen ook niet als ik mijn laptop verbind via de hotspot van mijn telefoon.

het is wel vreemd als ik oudere berichten op dit forum tegen kom met dezelfde klachten en dan lees dat dit met een EB12 opgelost is ondanks dat er ook vanaf KPN kant niets te zien is.

Het thuis werken begint op deze manier ook niet meer leuk te worden vanmorgen ook al weer 2x uitval.


Bij hoge uitzondering heb ik een ander modem voor je aangevraagd en dat zou een Box 12 moeten zijn @MP15. Deze ligt morgen voor je klaar en je krijgt nog een sms hierover waarin (o.a.) wordt vermeld bij welk servicepunt je deze op kunt halen. Let wel; je dient je huidig modem mee te nemen en in te leveren omdat je anders het pakketje met daarin het nieuwe exemplaar niet meekrijgt. Ben in ieder geval heel erg benieuwd of het probleem hiermee is verholpen en zie je bevindingen ook al te graag tegemoet!


Bedankt voor het regelen, hoop ook dat het hiermee is opgelost.

ik laat het weten volgende week.


Bedankt voor het regelen, hoop ook dat het hiermee is opgelost.

ik laat het weten volgende week.

Heel graag en voor nu in ieder geval alvast een goed uiteinde toegewenst @MP15 :) 


Hallo Jan, heb de nieuwe EB ontvangen alleen is het een EBv10 A, geen EB12.

benieuwd of dit goed gaat?

of kan ik het ook bij een kpn winkel omruilen voor V12?


Goedemorgen Jan, de beste wensen voor 2023.

het probleem is nog niet opgelost ook met de EB10A is er nog steeds uitval.


Hoi @MP15, ik neem het in zijn afwezigheid even over van @JanZ_ , bij een omruil wordt in het logistieke proces in principe altijd gekozen voor een gelijkwaardig modem. We hebben niet echt de keuze welk modem we toesturen. Met het omruilen hebben we echter wel uitgesloten dat het modem defect zou zijn.

Waarom je VPN het niet goed doet heb ik niet direct een verklaring voor maar kan ik je vanuit KPN ook niet bijzonder goed helpen. 
Heb je het ook getest met alle andere apparatuur ontkoppeld van je modem om zo eventuele conflicten uit te sluiten?


Hallo Thomas, er is al van alles uitgeprobeerd om conflicten uit te sluiten maar dit zonder succes.

wel vreemd dat er op dit Forum andere berichten zijn waar dit probleem ook voorkomt en die met een V12 opgelost zijn.

wel gemakkelijk om dan te stellen dat de KPN mij ook verder niet kan helpen ondanks dat Jan Z eerst bericht dat er een V12 zou worden opgezonden.

wat zou dan de oplossing moeten zijn opstappen bij KPN en overgaan naar Ziggo.


het is wel vreemd als ik oudere berichten op dit forum tegen kom met dezelfde klachten en dan lees dat dit met een EB12 opgelost is ondanks dat er ook vanaf KPN kant niets te zien is.

WAAR lees je dat? Plaats eens een link naar dat bericht!

En wat is het type van jouw VPN verbinding? (PPTP, L2TP, L2TP/IPSec, IKE/IPSec, OpenVPN, Wirequard, ...)


Geen idee hoe ik een link kan maken plaatsen maar zie dit toch vaker in het forum voorkomen berichten o.a. Van 1 jaar geleden ook zoals ook bij JanZ aangegeven bericht in forum van Bigdaddy103.

ook vreemd als ik thuis mijn laptop via de hotspot van mijn mobiel verbind totaal geen probleem.

gebruik Cisco Anyconnect