Skip to main content

Heb een EBv10 zonder eco lampje.

Als ik de laptop van mijn werk gebruik en bedraad ben verbonden met de EB dan valt regelmatig mijn VPN verbinding weg.

Laptop is al door de IT afdeling van mijn werk nagekeken en ook opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft.

Krijg wel de vraag of KPN IP versie 4 aan heeft staan.

Lees in dit forum ook dat dit probleem vaker voorkomt en met een EBv12 opgelost zou zijn.

KPN wat is hier aan te doen.

Goedemorgen @MP15 ,

Excuses voor de late reactie van mijn kant, vanwege ziekte en vakantie kwam ik er niet eerder aan toe. Volgens mijn informatie heb je op dit moment een Box 12 in gebruik, klopt dat? En zijn de problemen met de wegvallende VPN verbinding hiermee verholpen?


Goedemorgen Jan, ik heb box 12 ontvangen en ben op vakantie gegaan, volgende week ben ik weer thuis en ben dan benieuwd hoe het gaat.


Goedemorgen Jan, ik heb box 12 ontvangen en ben op vakantie gegaan, volgende week ben ik weer thuis en ben dan benieuwd hoe het gaat.

Dan voor nu eerst nog een hele mooie vakantie toegewenst @MP15 en we zien je bevindingen graag tegemoet zodra je weer terug bent! 


Hoi @MP15, hoe gaat het nu met je VPN verbinding in combinatie met de nieuwe Box 12?


Hallo Jan, nog niet goed, had eerst het idee dat het opgelost was maar uitval komt nog steeds voor.


Hoi @MP15, dan ben ik bang dat het voor mij ook een beetje ophoudt omdat ik door mijn mogelijkheden heen ben 😞 Je verbinding tot aan het modem is stabiel en in orde, het modem is omgeruild voor het nieuwste exemplaar. Het beste advies wat ik je kan geven om dit toch weer bij je werkgever neer te leggen en geef hun dan ook door wat de bevindingen van onze kant zijn geweest. Hopelijk willen ze hier nogmaals naar kijken en kunnen ze een oplossing voor dit probleem vinden.


Is dat apparaat waarmee je die VPN opzet via wifi verbonden of met een netwerkkabel?


Via een netwerk kabel