Skip to main content
Vraag

VPN wordt geblokkeerd door Experia Box V10

• January 23, 2026
  • 3 reacties
  • 41 keer bekeken

Hoi  

Ik heb een Experiabox v10. De wifi valt zo nu en dan weg en ook verbinding maken met VPN gaat simpelweg niet. Koppel ik de computer via een hotspot aan het mobiele netwerk werkt eea prima. 

Maak ik verbinding met het quest netwerk van een “accespoint” router dan werkt het wel. 

Hoe los ik het probleem op dat ik ook via de experiabox v10 ook op VPN kan. 

Daarnaast heb ik deze experiabox al heel lang  en heb niet het idee dat KPN deze wil vervangen. 

Kortom ik ben eigenlijk klaar met deze experiabox.  

Iemand een idee of 

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 26, 2026

Goedemiddag ​@WLJ Peters en bedankt voor jouw bericht :)

Fijn dat je zo goed hebt weten te omschrijven wat je probleem is en waar je tegenaan loopt en we denken natuurlijk graag met je mee! Kun je me daarom bijvoorbeeld vertellen welke VPN je precies gebruikt? En krijg je ook iets van een bepaalde melding te zien wanneer je verbinding probeert te krijgen met de VPN?

Daarnaast heb ik deze experiabox al heel lang  en heb niet het idee dat KPN deze wil vervangen. 

Kortom ik ben eigenlijk klaar met deze experiabox.  

De Experia Box v10 wordt nog altijd ge-update en voorzien van firmware updates e.d. maar gezien je probleem snap ik ook wat je zegt hoor. Heeft het eerder trouwens wel gewoon gewerkt? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 26, 2026

Beste ​@WLJ Peters zet de firewall-instellingen eens op standaard, sla dit op en herstart de modem/router.

De V10 is nog heel bij de tijd en wordt regelmatig door KPN van de laatste updates voorzien.

Als het goed is heb je nu firmwareversie V10.C.25.08.15

Succes

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 28, 2026

Beste ​@WLJ Peters zet de firewall-instellingen eens op standaard, sla dit op en herstart de modem/router.

De V10 is nog heel bij de tijd en wordt regelmatig door KPN van de laatste updates voorzien.

Als het goed is heb je nu firmwareversie V10.C.25.08.15

Succes

Ook een goed advies om de firewall instellingen eens op standaard in te stellen ​@WLJ Peters , ik hoop dat deze tip je alvast verder helpt! 🙏🏻