Skip to main content

Ik heb een nieuw modem besteld en ontvangen. Vreemd vind ik het dat in de mail gevraagd wordt om het oude modem bij het ophalen van de nieuwe direct in te leveren. Dat betekent dat je een periode verstoken bent van communicatie. Nog vreemder is het dat de begeleidende handleiding begint met de instruktie: Maak een foto van de achterzijde van het oude modem! Onmogelijk als je de zaak hebt in geleverd. Dat moet toch anders kunnen?

Die foto maakt u uiteraard voordat u het oude modem los koppelt.

Ik begrijp dat u het nieuwe modem inmiddels in huis heeft?

Normaal gesproken koppelt de klant het oude modem los, doet het in een doos en gaat deze omruilen bij een PostNL pakketpunt. Dan krijgt de klant het nieuwe modem dus meteen mee. En ja, dan er er even geen internet in huis. Maar ... so what? Wat is daar het probleem aan?

Het omruilen op het PostNL pakketpunt kan gedurende een periode van 14 dagen. Dus de klant kan zelf een geschikt moment uitkiezen. 


Hoi @WLub zoals Nick hierboven al noemt kun je dit in 1x doen en hoef je niet langer zonder te zitten dan je onderweg bent om je modem om te ruilen.
Het maken van de foto van de achterkant is vooral voor jezelf zodat je makkelijk kunt zien welke stekker waarin hoort!

Mocht je er niet uit komen of verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Hoi,

Misschien ben ik de enige die liever pas het oude modem retour stuurt als het nieuwe modem naar behoren functioneert.

 

Door eerst je oude modem in te leveren, loop je het risico dat je langer zonder zit omdat je het nieuwe modem niet werkend krijgt. Iets met oude schoenen ofzo.

 

Ik maak geen gebruik van de wifi functionaliteit die het apparaat biedt, kan iemand me vertellen of er naast de wifi ook andere argumenten zijn om het modem te vervangen ?

 

Mark


Dat van die oude schoenen kan ik helemaal inkomen. Ik heb echter nog niet meegemaakt dat een nieuw modem het niet deed.

Kan iemand me vertellen of er naast de wifi ook andere argumenten zijn om het modem te vervangen ?

Ja. Doordat kpn nu modems v9 en ouder vervangt omdat ze geen 5 Ghz en mesh wifi ondersteunt gaat ook de technische ondersteuning erop stoppen. Je hebt dan geen internet meer op de v9 en ouder en duurt het misschien wel enkele dagen voordat je dan het nieuwe modem hebt.

Eh, geen wifi? Hoe doe je het dan met je smartphone?

CC @MHvD 


Dat van die oude schoenen kan ik helemaal inkomen. Ik heb echter nog niet meegemaakt dat een nieuw modem het niet deed.

Kan iemand me vertellen of er naast de wifi ook andere argumenten zijn om het modem te vervangen ?

Ja. Doordat kpn nu modems v9 en ouder vervangt omdat ze geen 5 Ghz en mesh wifi ondersteunt gaat ook de technische ondersteuning erop stoppen. Je hebt dan geen internet meer op de v9 en ouder en duurt het misschien wel enkele dagen voordat je dan het nieuwe modem hebt.

Eh, geen wifi? Hoe doe je het dan met je smartphone?

CC @MHvD 

 

Ik ken iemand bij wie het modem niet direct werkte en vervolgens de customer service van kpn moest bellen die op hun beurt een monteur in hebben moeten zetten. Hij zat een paar dagen zonder internet wat bij behoud van zijn oude modem vermeden had kunnen worden.

 

Zoals gezegd, ik heb de wifi functionaliteit van het kpn modem uitgeschakeld, Daarvoor heb ik een paar access points omdat o.a. de locatie van het modem niet ideaal is.

 

Zodra kpn de ondersteuning stopt, wil dat niet zeggen dat het apparaat niet meer werkt toch ? Het is ook mogelijk een eigen router te configureren en de experiabox in zijn geheel niet te gebruiken. Ook daar geeft kpn geen ondersteuning maar ik vermoed dat die constructie gewoon blijft functioneren ook al faseert kpn bepaalde typen modems uit.

 

Wat me een beetje stoort is dat kpn mij pas een nieuw modem wil geven als ik het oude heb ingeleverd waarmee ze een risico naar mij overhevelen waarvan ik denk dat het bij kpn moet liggen. Het is hun apparaat, ik betaal voor een werkende verbinding en ik verwacht van kpn dat zij dat verzorgen.


Maar wat is nou eigenlijk het probleem met het modem? Waarom moet er een andere komen?


@Joep1965

KPN is momenteel actief alle modems die geen 5 Ghz wifi en mesh ondersteunen aan het uitfaseren. In batches worden alle klanten benaderd die nog geen v10, v10a of Box 12 hebben.

Dus de H220N ('’v7'’), v8 en v9 gaan eruit.