Skip to main content
Beantwoord

Waar en hoe krijg ik de nieuwste update voor mijn Box14?

• August 22, 2025
  • 36 reacties
  • 326 keer bekeken

Beste allen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken en zo ook op dit forum. Mijn box 14 draait op firmware: V14.C.24.04.06

Volgens de product updates zie ik dat deze inmiddels de versie V14.C.24.07.02 moeten hebben. Ik krijg maar niet de mogelijkheid deze te updaten, iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Wat ik inmiddels al heb gedaan, is het modem resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik neem aan dat het dan geen probleem is als ik dan weet het wachtwoord aanpas.

Beste antwoord door RedAlfa

ik heb ook een Box 14 met firmware version V14.C.24.04.06.

daarnaast heb ik één SuperWifi

deze Box 14 heb ik vandaag van de monteur ontvangen als vervanging voor mn vorige modem 

nu wil ik mn firmware upgraden naar de nieuwste versie….

Box 14: Instellingen -Systeem → upgrade knop is grijs.

kan ik met een harde reset de upgrade forceren?

Ik heb vannacht geforceerd de nieuwste update ontvangen, daarbij waren mijn twee superwifi's gewoon aangesloten.

Voor mij is hiermee het probleem opgelost.

36 reacties

• August 22, 2025

Die updates worden gecontroleerd door kpn uitgerold. Kun je zelf niets aan doen behalve gewoon afwachten. 

• Auteur
  • Helper
  • August 22, 2025

Die updates worden gecontroleerd door kpn uitgerold. Kun je zelf niets aan doen behalve gewoon afwachten. 

Ik begrijp je antwoordt, het gaat hier alleen om een oude update en dit is er ook eentje waarbij staat dat deze zelf geüpdate kan worden. Alleen lukt me dat niet.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 22, 2025

Beste allen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken en zo ook op dit forum. Mijn box 14 draait op firmware: V14.C.24.04.06

Volgens de product updates zie ik dat deze inmiddels de versie V14.C.24.07.02 moeten hebben.

Deze had je inderdaad al moeten hebben, aangezien die al 11 maanden beschikbaar is.

Heb je toevallig eigen DNS-servers aangepast in het modem? Bijvoorbeeld van KPN naar Google of Cloudflare veranderd?

Zo ja, zet deze dan even terug naar die van KPN, anders kan de update niet gedownload worden.

KPN DNS: 
195.121.1.34 en 195.121.1.66

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 22, 2025

Deze is al lang en breed uitgerold voor de V14, er speelt hier iets anders.

• Auteur
  • Helper
  • August 22, 2025

Beste allen,

Volgens de product updates zie ik dat deze inmiddels de versie V14.C.24.07.02 moeten hebben.

Deze had je inderdaad al moeten hebben, aangezien die al 11 maanden beschikbaar is.

Heb je toevallig eigen DNS-servers aangepast in het modem? Bijvoorbeeld van KPN naar Google of Cloudflare veranderd?

Zo ja, zet deze dan even terug naar die van KPN, anders kan de update niet gedownload worden.

KPN DNS: 
195.121.1.34 en 195.121.1.66

Ik heb niets aangepast maar zie het volgende staan:

195.121.97.202

195.121.97.203

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 22, 2025

Ja die zijn ook goed, met malwarefilter.
Heb je de box al eens gereset, naar fabrieksinstellingen ?

• Auteur
  • Helper
  • August 22, 2025

Zie mijn eerste bericht, ik heb deze inmiddels al meerdere keren een reset gegeven. Blijft vreemd.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • August 22, 2025

Ik vraag het even aan ​@Erik van KPN  of de V14.C.24.07.02 update daadwerkelijk al voor iedereen beschikbaar is, of dat ik te enthousiast ben geweest met mijn uitspraken. Dus tot Erik reageert, zul je even geduld moeten hebben.

• Auteur
  • Helper
  • August 22, 2025

Dat is helemaal goed, ik begrijp hoe je erin staat. Ik heb voor de zekerheid ook even mijn malwarefilter uitgeschakeld. Het zal vast niet een verschil maken maar je weet het nooit ;-). Alvast bedankt voor je hulp ​@bnh 

• August 25, 2025

Ik begrijp je antwoordt, het gaat hier alleen om een oude update en dit is er ook eentje waarbij staat dat deze zelf geüpdate kan worden. Alleen lukt me dat niet.

Ik heb wel meer reacties gezien van mensen met een Box 14,waarbij de laatste update nog niet is aangekomen. Verder heb ik ergens gelezen dat de mogelijkheid voor handmatige update er optisch wel inzit maar in de praktijk nog niet werkt. Maar kan zijn dat dat alleen voor de Box 12 en lager geldt en het bij de Box 14 wel kan. Óf dat het vanaf de laatste update wel gaat werken (dus pas om komende updates handmatig op te halen), maar nog niet bij de vorige waardoor je daarmee deze laatste nog niet zelf kunt ophalen. 

• Auteur
  • Helper
  • August 25, 2025

Ik ben erg benieuwd wat ​@Erik van KPN hierover kan en wil vertellen.

• Auteur
  • Helper
  • August 28, 2025

Als er iemand anders ​@KPN antwoord heeft ben ik ook erg benieuwd.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi. Ik lees mee.  Ik ga even met Erik in gesprek over hoe het nu zit. Kom er straks op terug

Erwin van KPN
Moderator

@RedAlfa : Je had de update al moeten hebben.  Normaliter kun je het forceren door een reset.  Blijkbaar staat dat systeem nu uit.  We hebben de vraag uitstaan waarom en wanneer het weer aangaat. Zodra ik dat weet geef ik dat aan jou door zodat je zelf een succesvolle update kunt doen.

• Auteur
  • Helper
  • August 29, 2025

@RedAlfa : Je had de update al moeten hebben.  Normaliter kun je het forceren door een reset.  Blijkbaar staat dat systeem nu uit.  We hebben de vraag uitstaan waarom en wanneer het weer aangaat. Zodra ik dat weet geef ik dat aan jou door zodat je zelf een succesvolle update kunt doen.

Top ​@Erwin van KPN , daar wacht ik dan op. Hopelijk gaat dit geen maanden duren 🙂‍↕️

Erwin van KPN
Moderator

Daar ga ik niet van uit.  De mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen zijn offline.  Maandag/dinsdag weten we hopelijk hoe of wat.

• Auteur
  • Helper
  • September 2, 2025

Daar ga ik niet van uit.  De mensen die hier iets zinnigs over kunnen zeggen zijn offline.  Maandag/dinsdag weten we hopelijk hoe of wat.

@Erwin van KPN heb je al nieuws voor me?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 2, 2025

Nope.  Maar ik heb de vraag gesteld in een teams groep met ontwikkelaars, dus ik ga er van uit dat het antwoord vandaag of morgen écht gaat komen ;-)

• Auteur
  • Helper
  • September 3, 2025

Als dit niet de oplossing gaat zijn kan er dan eventueel een modem omwissel gedaan worden?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 4, 2025

Geen garanties maar voor vrijdag is de verwachting dat er een nieuwe update klaar is. Dat kan allemaal nog veranderen dus pin me er niet op vast. 

Als blijkt dat jouw modem niet meer 'wil’updaten krijg je uiteraard een andere maar daar lijkt hier geen sprake van. 

• Auteur
  • Helper
  • September 4, 2025

Geen garanties maar voor vrijdag is de verwachting dat er een nieuwe update klaar is. Dat kan allemaal nog veranderen dus pin me er niet op vast. 

Als blijkt dat jouw modem niet meer 'wil’updaten krijg je uiteraard een andere maar daar lijkt hier geen sprake van. 

@Erwin van KPN dank voor je reactie! Wat maakt dat de nieuwe update voor vrijdag wel bij mij binnen gaat komen? Wordt het systeem om zelf te updaten dan weer voor iedereen open gezet?

• Auteur
  • Helper
  • September 5, 2025

Helaas, weekend en nog niets gezien of gehoord. Zit niets anders op om weer te wachten.

• Auteur
  • Helper
  • September 9, 2025

@Erwin van KPN dank voor je reactie! Wat maakt dat de nieuwe update voor vrijdag wel bij mij binnen gaat komen? Wordt het systeem om zelf te updaten dan weer voor iedereen open gezet?

@Erwin van KPN Ik weet het ik blijf maar zeuren, maar is er al meer bekend?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 9, 2025

Wanneer heb je voor de laatste keer een reset geprobeerd, ​@RedAlfa ?

• Auteur
  • Helper
  • September 9, 2025

Wanneer heb je voor de laatste keer een reset geprobeerd, ​@RedAlfa ?

@Erwin van KPN voor het weekend. Geeft nog steeds oude firmware weer en geen optie om zelf update uit te voeren.