Skip to main content

Ik heb een experiabox 12 en heb een aantal IP adressen vastgezet. Een aantal wil ik vrijmaken omdat ik het apparaat niet meer in gebruik is. Ik kan echter geen  lijst met gereserveerde ip-adressen vinden. 

Is deze lijst wel beschikbaar ?

Hallo @weetweinig 

 

Als je onderstaand kennisbank artikel bekijkt, staan de bestaande reserveringen onderaan in het scherm waar je ze ook hebt toevoegd, met het kruisje aan het eind van zo'n regel kan je ze weer verwijderen.

 


Je ziet dan alleen de gereserveerde ip-adressen van de devices die op dat moment zijn verbonden.

Als ik een ip-adres heb gereserveerd voor een mobiele telefoon die op dat moment niet binnen het bereik van de wifi is, wordt dat gereserveerde ip-adres niet getoond. Je loopt dan het risico dat je dat ip-adres koppelt/reserveert voor een ander device.


Check eens: My Modem > LAN IPv4. Naar onder scrollen. Daar ziet u alle vaste ip adressen. 


Oh wacht , ik zie het nu. Al mijn gereserveerde ip-adressen zijn verdwenen. :(  Ik moet ze allemaal weer toevoegen. De lijst die ik zag waren de leases, maar geen gereserveerde adressen. Kan te maken hebben met een update van enige tijd geleden.