Skip to main content

Waar vind ik in 'mijn modem' de functie: Wifi Advanced? Ik wil nl. de snelheid van modem-wifipunt controleren en eventueel wijzigen. Kpn box 12.

Hoe bedoelt u snelheid aanpassen.

Want de snelheid word hierin verder niet gelimiteerd, De snelheid zal gewoon het maximale zijn wat het apparaat kan ontvangen rekening houdend met de verschillende frequenties en signaal verzwakking.

Als uw apparaat verbind met de 5Ghz en je hierop weinig signaal verlies ondervindt zal de snelheid zeer naarbij uw abonementssnelheid liggen tenzij u 1Gbit heeft dan wordt het wat anders maar anders zou het geen probleem zijn.

U kunt überhaupt vrij weinig instellen  betreffende configuratie en daar is snelheid er zowiezo geen van...


 

Bedankt voor reactie. Ik ben op zoek naar het scherm met functie 'Transmit Power' zoals aangegeven in bijgaande uitleg op forum over Box 12.

Wi-Fi – Advanced

Standaard zal de KPN Box 12 proberen een zo goed mogelijk kanaal en bandbreedte te selecteren. Desgewenst kun je dat hier aanpassen. Je kunt dit per Wireless Mode doen. 802.11ax is overigens WiFi-6. Je kunt per band (2,4GHz of 5GHZ) de instellingen finetunen. Ben je niet helemaal bekend met deze instellingen? En ervaar je toch issues met je Wi-Fi netwerk? KPN heeft een mooie tool gemaakt die je helpt met het verbeteren van je Wi-Fi: de Wifi Manager.


Weet niet zeker of deze optie er bij de nieuwe firmware xxx516 nog in zit, maargoed deze staat standaard op 100%

 


Dat scherm ziet er bij firmware SGEJ10000516 nu anders uit. Transmit power is niet meer instelbaar.

 


Oké, bij mij is firmware xxx516 geïnstalleerd. Als daar standaard 100% staat is het voor mij prima. Bedankt voor de informatieve reacties.Â