Skip to main content

Onlangs hebben wij op ons vakantiepark een nieuwe router Arris-F727(5G) in ons chalet aangesloten.
Er is al een tv kastje (maar beperkte zenders) hierop aangesloten en vroeg mij af of er mensen ziijn die dit type router kennen en of wij dmv. een UTP kabel een TV box met Android hierop aan kunnen sluiten zodat wij op onze televisie de diverse apps, oa de KPN Itv app kunnen afspelen.

Ik zie graag een antwoord tegemoet.

 

Excuseer lezers, ik kwam erachter dat het model wat ik hiervoor schreef niet de juiste is, het gaat om de Arris TG2482  

Hier zou ik het fijne over willen weten.

 

Admin: afbeelding verborgen


Wat u wilt lukt niet. De tv app van KPN voor op de smarttv of op een "tv box" werkt alleen thuis. Niet elders.


Wat @Nick83 zegt klopt. De apps van KPN die je op een Android box kan zetten, gaat buitenshuis niet werken. Je kunt wel via 4G de itv app op een telefoon gebruiken en dan streamen via een Chromecast. 


Dank voor dit antwoord, dan weet ik genoeg. Jammer.

Zijn er mensen die dit lezen of er andere mogelijkheden zijn om meer te kunnen doen buitenshuis, via deze modem/router Arris TG2482?


Dat het Arris kastje alleen thuis werkt, is bekend. Het is een bescherming tegen misbruik neem ik aan (begrijpelijk). Maar wat wij intrigeert is hoe precies het Arris kastje weet dat het “thuis” of “elders” is. Wil de Arris alleen werken als hij verbonden is met het IP-adres van thuis? Of heeft het kastje zich (ook) verbonden met een fysiek adres (bv MAC adres) van de router? Want in het geval dat je de Arris zou aansluiten op een router met een VPN cliënt naar een VPN home server op je eigen thuis adres, zodat de Arris zich dus verbonden voelt met je IP adres van thuis, zou hij dus kunnen werken, maar alleen als hij niet ook het MAC adres van je thuisrouter wil kunnen herkennen.

ik kom er tot nu toe niet achter hoe die verbintenis tussen Arris en de thuisrouter precies is geprogrammeerd. Weet iemand hier iets meer van?


Hoi @WVO109 ,

Hij hoeft niet persé thuis aangesloten te worden, maar het is wel een must dat hij op een KPN verbinding zit en dat daar via VLAN 4 TV signaal binnen komt.Je kan bijvoorbeeld wel je TV ontvanger uitwisselen met iemand die een KPN verbinding met VLAN 4 heeft.

 


@martijn197108 Bedankt voor dit snelle antwoord! En ook: oei!, daar ben ik totaal niet in thuis…

Als ik mijn idee om een VPN home server (WireGuard of OpenVPN) in te zetten met een VPN cliënt in Frankrijk, wordt de Arris (die dan in Frankrijk achter de router met de VPN cliënt zit) natuurlijk via die route verbonden met mijn thuis-IP; maar krijg ik daarmee ook die VLAN 4 TV in de Arris? (Kortom: gaat dat waarschijnlijk wel, of juist beslist niet werken?)

Ik wil namelijk mijn Arris (ik ben volledig cliënt van KPN, internet en Tv) in een vakantiehuisje gebruiken en liever niet casten met de app.


Helaas zal dat niet werken @WVO109 .

 


Dank je @martijn197108 ! Het antwoord is 100% duidelijk. Ik begrijp hieruit dat het TV signaal echt onderscheiden moet worden van het internetverkeer. Helder!