Skip to main content
Antwoord

Waar vind ik de IP adressen van alle verbonden apparaten?

• April 29, 2025
  • 2 reacties
  • 208 keer bekeken

waar  kan ik de ip adressen van al mijn apparaten vinden mvg Henk

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@henkmio. Welkom terug op de KPN Community! 

Alle interne IP-adressen van de verbonden apparaten kun je vinden als je inlogt op de webinterface van je modem. Ik doe even de aanname dat je een modem hebt met KPN Software en dan kun je de onderstaande instructie volgen om in te loggen. 

Nadat je bent ingelogd, ga je naar Thuisnetwerk en klik je bovenaan op Verbonden apparaten. Dan zie je onder IP4-adres alle IP-adressen staan. 

Een andere methode die je kunt gebruiken is te gaan naar Wifinetwerk beheren in de MijnKPN app. Daar kun je kijken bij Verbonden apparaten en ze één voor één aanklikken om het IP-adres te vinden. 

Laat maar weten of je er zo uitgekomen bent. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 2, 2025

Hoi ​@henkmio. Welkom terug op de KPN Community! 

Alle interne IP-adressen van de verbonden apparaten kun je vinden als je inlogt op de webinterface van je modem. Ik doe even de aanname dat je een modem hebt met KPN Software en dan kun je de onderstaande instructie volgen om in te loggen. 

Nadat je bent ingelogd, ga je naar Thuisnetwerk en klik je bovenaan op Verbonden apparaten. Dan zie je onder IP4-adres alle IP-adressen staan. 

Een andere methode die je kunt gebruiken is te gaan naar Wifinetwerk beheren in de MijnKPN app. Daar kun je kijken bij Verbonden apparaten en ze één voor één aanklikken om het IP-adres te vinden. 

Laat maar weten of je er zo uitgekomen bent. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 2, 2025

​@henkmio 

Ik zelf gebruik deze tooltjes vaak om even snel te scannen wat er in mijn netwerk hangt:

Windows:
Nirsoft: WakeMeOnLan 

Android:
Android: NetX Network Tools 

Â