Skip to main content
Antwoord

Waar vind ik de logbestanden van de V12?

• December 3, 2025
  • 7 reacties
  • 49 keer bekeken

Waar kan ik de logbestanden van de Experiabox V12 vinden? Het internet valt hier elk uur uit en ik wil kijken waar dat aan kan liggen, KPN al 10x aan de telefoon gehad dus ik wil zelf uitzoeken wat er aan de hand is. 

En nee, al 100x een reset gedaan, alles ontkoppeld, router er tussenuit gehaald, SuperWifi punten weg gedaan, eigen netwerk weg gedaan, etc. etc. Het zit gewoon in de aansluiting richting mijn huis maar dat wil ik graag uit de logs kunnen halen. KPN kan dat blijkbaar niet.

Beste antwoord door Marlon92

Je hebt waarschijnlijk de nieuwe firmware. Die heeft denk ik geen log.

Ik schrijf "denk ik" omdat de log wel weer terug komt. Bij de nieuwste versie op de Experiabox v10 is die er ook al weer. Maar ik vermoed op de KPN Box 12 nog niet.

7 reacties

• Antwoord
  • December 3, 2025

Je hebt waarschijnlijk de nieuwe firmware. Die heeft denk ik geen log.

Ik schrijf "denk ik" omdat de log wel weer terug komt. Bij de nieuwste versie op de Experiabox v10 is die er ook al weer. Maar ik vermoed op de KPN Box 12 nog niet.

• Auteur
  • Helper
  • December 3, 2025

@Marlon92 bedankt voor je snelle reactie, dan ben ik helaas overgeleverd aan KPN. Morgen maar weer bellen en dan gewoon iemand hier laten komen tot het opgelost is. Hoop dat hun buitendienst wel verstand van zaken heeft want expertise bij de binnendienst is ver te zoeken.

• December 3, 2025

Heb je veel apparaten? Heb je die al eens allemaal losgekoppeld? Valt internet dan ook nog steeds uit als je bijvoorbeeld alleen je smartfoon op WiFi hebt zitten?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 3, 2025

Beste ​@Stefan72 en ​@Marlon92 , als,de modem de nieuwste firmware heeft is er sinds kort een tab logs onder de rubriek instellingen,  althans bij mijn V10, bij de KPN Box12 weet ik het niet.

• December 3, 2025

... althans bij mijn V10, bij de KPN Box12 weet ik het niet.

Precies. Ik weet dat bij de KPN Box 12 ook niet. Het zou me niets verbazen als die dat nog niet heeft.

Leen59
Wijsgeer
  • December 3, 2025

Box12 heeft geen logs die je kunt bekijken, schijnt later wel te komen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 4, 2025

Het glasvezelaansluitpunt of de FTU (Fiber Termination Unit) wil nog weleens omlaag zakken waardoor er geen goede verbinding is.

Duw deze goed omhoog en zet er een klein schoefje onder zodat deze niet kan wegzakken (tip van een monteur die laatst bij mij thuis was).

Dit is iets wat ze vaak tegen komen en de moeite waard om even te controleren.