Skip to main content

wil energie besparen. nu moet de wifi uit gaan als ik de eco stand  aanzet op de experia box v10. de wifi blijft gewoon nog doorgaan. hoe kan dit? en mijn volgende vraag. kan het ook als ik de modem helemaal wil uitzeten elke nacht is dat ook mogelijk? 

Hallo @mirra , heb je in de web-interface wel een tijdschema ingesteld op de ECO pagina? Anders staat dat schema 24/7 op groen (=aan) en zal inschakelen via de ECO knop geen effect hebben.

Zie in de apparaathulp Experia Box v10 bij “ECO functie instellen”.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10/topic/de-experia-box-instellen/eco-functie-instellen


had geen tijdschema ingesteld. zal dat doen. het is inderdaad bij mij allemaal groen. zie in tijdschema onder de tijden 4 groene blokjes. staan die voor elk uur of half uur?


Één groen blokje is één uur.


Hoi @mirra , 24 blokjes op een rij, één voor elk uur op de betreffende dag.


Zie hier een voorbeeld zoals ik het ingesteld heb @mirra :

wifi 's nachts uit

 


De energiebesparing die je realiseert met het uitzetten van de wifi is marginaal en dan bedoel ik ook echt marginaal als in nauwelijks meetbaar.


Met wifi op het modem uit verbruikt mijn telefoon via 4G weer meer (van de batterij) en dus vaker opladen. Telefoon laat je natuurlijk 24/7 aan, want je wilt in nood snel kunnen bellen. En ook bereikbaar blijven.