Skip to main content

TV led op modem is groen, echter heb ik alleen een internet abbo?

Zou verwachten dat die dan gewoon uit is.

Ja, dat is wel een goede vraag, @heijmasa. Ik durf het zo niet te zeggen, ga kijken of ik daar meer over kan achterhalen.


TV led op modem is groen, echter heb ik alleen een internet abbo?

Zou verwachten dat die dan gewoon uit is.

Dat komt omdat het modem er standaard als een soort verkeersregelaar tussen zit tussen het kpn netwerk en 1 of meerdere tv kastjes. 

Elk modem vraagt dus bij verbinding maken met het netwerk alvast de netwerk gegevens aan voor zowel internet als televisie. Ook als er helemaal geen tv kastjes aan hangen of tv abonnement is afgesloten staat het modem dus klaar (vandaar de brandende led) voor het geval er wel tv kastjes ineens gebruikt gaan worden.

 

Admin edit: dit blijkt het inderdaad te zijn :)


TV led op modem is groen, echter heb ik alleen een internet abbo?

Zou verwachten dat die dan gewoon uit is.

Dat komt omdat het modem er standaard als een soort verkeersregelaar tussen zit tussen het kpn netwerk en 1 of meerdere tv kastjes. 

Elk modem vraagt dus bij verbinding maken met het netwerk alvast de netwerk gegevens aan voor zowel internet als televisie. Ook als er helemaal geen tv kastjes aan hangen of tv abonnement is afgesloten staat het modem dus klaar (vandaar de brandende led) voor het geval er wel tv kastjes ineens gebruikt gaan worden.

OK, goed om te weten, dank je wel.


TV led op modem is groen, echter heb ik alleen een internet abbo?

Zou verwachten dat die dan gewoon uit is.

Dat komt omdat het modem er standaard als een soort verkeersregelaar tussen zit tussen het kpn netwerk en 1 of meerdere tv kastjes. 

Elk modem vraagt dus bij verbinding maken met het netwerk alvast de netwerk gegevens aan voor zowel internet als televisie. Ook als er helemaal geen tv kastjes aan hangen of tv abonnement is afgesloten staat het modem dus klaar (vandaar de brandende led) voor het geval er wel tv kastjes ineens gebruikt gaan worden.

 

Admin edit: dit blijkt het inderdaad te zijn :)

Hmmmm met de nieuwe firmware staat er dit;

”Interactieve TV is klaar voor gebruik

Je kunt tv-kijken als een tv-ontvanger is aangesloten.”

 

Morgen toch eens die tvbox eraan hangen, wel of geen gratis TV van KPN…


Denk het niet omdat er op de tv box van kpn gevraagd wordt om een abonnementsnummer in te voeren. Dus qua netwerkcommunicatie zal het wel werken maar zonder abonnementsnummer zal de box niet doorlopen.


Bijzonder dat je überhaupt een tv box hebt als je geen tv hebt genomen...


Denk het niet omdat er op de tv box van kpn gevraagd wordt om een abonnementsnummer in te voeren. Dus qua netwerkcommunicatie zal het wel werken maar zonder abonnementsnummer zal de box niet doorlopen.

Aha, dat hebben we inderdaad niet, thnx.


Bijzonder dat je überhaupt een tv box hebt als je geen tv hebt genomen...

Ja dat zei ik ook tegen KPN; bijzonder dat ik dat ontvang met internet only abbo.

Bewaar het maar zeiden ze.


Ik weet niet hoe je nu tv kijkt maar 

tv only van Ziggo of Digitenne is nu wel een stuk duurder dan KPN TV+.

Je zou nog NLziet of de app van Canaldigitaal kunnen overwegen. Dat is ook beiden een stuk minder duur dan een losse tv provider.