Skip to main content

Ik heb de afgelopen 2 weken enkele keren contact gehad met KPN. De eerste keer is mijn contract verlengd en zouden er 2 tv kastjes en een Expiria V12 modem gestuurd worden. De 2 tv kastjes waren er vrij snel, het V12 modem is niet gekomen. Daarom heb ik op vrijdag 2 juni opnieuw contact gezocht met KPN. De medewerker gaf aan dat hij alsnog een V12 zou sturen. Dit is vandaag aangekomen, dacht ik. Toen ik de doos openmaakte zat er gewoon weer een V10 modem in.

Ik ben nu inmiddels ruim 20 jaar klant bij KPN, waarom lukt het niet om mijn oude V10 modem om te ruilen in een V12 modem. Alle nieuwe klanten, ook degene die elk jaar verwisselen van provider en om het jaar bij KPN terugkomen, krijgen de nieuwste spullen en allerlei cadeaus en kortingen. Als ik als trouwe klant iets vraag dan moet ik blij zijn met enkele films die ik gedurende enkele maanden kan kijken (en die ik niet eens wil zien).

Kom op KPN, beloon niet degene die om het jaar terugkomen maar beloon je trouwe klanten. 

De box 12 is niet voor iedere verbinding geschikt.  Pairbonding kan bijvoorbeeld niet. Wees blij met de v10. Er zijn nogal wat problemen met de box 12.


Er zijn nogal wat problemen met de box 12.

Ja, bijvoorbeeld dit topic:

https://forum.kpn.com/modems-123/box-12-dhcp-reserve-lukt-niet-404-code-gui-traag-592358

Vers van de pers zullen we maar zeggen 😄

Ik zelf heb nieuwere firmware op de KPN Box staan. Die is niet zo traag meer gelukkig. Maar het 2de telefoonnummer doet het niet. En uit bellen met de huistelefoon werkt ook niet momenteel. Gebeld worden wel gelukkig. Straks ga ik de KPN Box weer afkoppelen en sluit ik de Experiabox v9 weer aan. Daarbij werkt alles wel gewoon 😊


@Nick83 ik heb de v10 en er zal toch echt rook uit moeten komen voordat ik die vervang door de box 12.


Hi @haber, welkom op het forum. 

Ook ik heb het sterke vermoeden dat jij pairbonding hebt, een verbinding dat sneller is dan de gewone DSL verbinding omdat het gebruik maakt van 2 aderparen. De BOX 12 kan dit niet aan, vandaar dat je de V10 krijgt, wat overigens een meer dan prima modem is. 


@Alex_P ik heb al jarenlang glasvezel. Volgens mij heb je daar helemaal geen voordeel van pairbonding. Waar het mij overigens voiral om gaat is het feit dat KPN wel heel erg weinig moeite doet voor haar echt trouwe klanten. 


in dit geval is de ‘trouwe klanten kaart’ trekken dus onterecht. De v10 is beter dan de V12, dus wees blij met de V10. Waar denk je dat de V12 beter is dan de V10? 


@Alex_P ik heb al jarenlang glasvezel. Volgens mij heb je daar helemaal geen voordeel van pairbonding. Waar het mij overigens voiral om gaat is het feit dat KPN wel heel erg weinig moeite doet voor haar echt trouwe klanten. 

Maar wat zou u dan nog willen?