Skip to main content
Beantwoord

Waarom krijg ik een ouder model modem als nieuwe klant?

• June 22, 2025
  • 8 reacties
  • 153 keer bekeken

Als nieuwe klant snap ik niet dat je bij KPN afgescheept wordt met een oud model modem

heb veel problemen gehad om mijn apparaten aan te sluiten, op de Experia Box V10A ,

na enig zoekwerk kwam ik erachter dat er al 4 jaar een nieuwer model is  de KPN box 12.

TV zenders wisselen traag, internet traag, kortom ik heb spijt van mijn overgang naar KPN.

groet Dick

Beste antwoord door Ik_Combineer

Dan is er logistiek wat mis gegaan, met koper 200/20 (200/200 bestaat niet op koper) zou je een V10 op pairbinding of een box12 bij Vplus moeten krijgen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 22, 2025

Wanneer ben je over gestapt?

Welke tv ontvanger heb je nu? Hoe is die verbonden?

Heb je glasvezel of koper?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 22, 2025

Beste ​@DKT als je nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit kun je nog annuleren.

De V10a is geen oud model modem en kan hetzelfde als de KPN Box12.

Ikzelf gebruik de V10, nog ouder😎 en werkt perfect.

Alle modems vanaf de V10 t.e.m. de 14 krijgen op termijn dezelfde firmware en kunnen dus nog jaren mee.

Welk model TV-decoder heb je? Merk en type?

Heb je glasvezel of koper (xDSL) internet?

Wat is je abo-snelheid? 100/100, 200/200, 500/500 of 1000/1000Mbit/s?

Als je de snelheid bekabeld meet op 1 pc rechttreeks op de modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, welke snelheid haal je dan?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 22, 2025

Maar zit je bij KPN of een dochteronderneming? Want de v10a wordt niet meer uitgeleverd aan klanten van KPN tenzij het om een wissel gaat.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 22, 2025

Als nieuwe klant snap ik niet dat je bij KPN afgescheept wordt met een oud model modem

heb veel problemen gehad om mijn apparaten aan te sluiten, op de Experia Box V10A ,

na enig zoekwerk kwam ik erachter dat er al 4 jaar een nieuwer model is  de KPN box 12.

TV zenders wisselen traag, internet traag, kortom ik heb spijt van mijn overgang naar KPN.

groet Dick

ben half mei overgestapt van Ziggo naar KPN,

TV ontvanger DW7022 bekabeld aangesloten

nog geen glasvezel, dat wordt pas juni 2026 aangesloten

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 22, 2025

Beste ​@DKT als je nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit kun je nog annuleren.

De V10a is geen oud model modem en kan hetzelfde als de KPN Box12.

Ikzelf gebruik de V10, nog ouder😎 en werkt perfect.

Alle modems vanaf de V10 t.e.m. de 14 krijgen op termijn dezelfde firmware en kunnen dus nog jaren mee.

Welk model TV-decoder heb je? Merk en type?

Heb je glasvezel of koper (xDSL) internet?

Wat is je abo-snelheid? 100/100, 200/200, 500/500 of 1000/1000Mbit/s?

Als je de snelheid bekabeld meet op 1 pc rechttreeks op de modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, welke snelheid haal je dan?

DW7022 bekabeld, koper, snelheid 200/200

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 22, 2025

Maar zit je bij KPN of een dochteronderneming? Want de v10a wordt niet meer uitgeleverd aan klanten van KPN tenzij het om een wissel gaat.

sinds half mei KPN klant en toch v10a 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • June 22, 2025

Dan is er logistiek wat mis gegaan, met koper 200/20 (200/200 bestaat niet op koper) zou je een V10 op pairbinding of een box12 bij Vplus moeten krijgen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 22, 2025

Bedankt voor de reacties.