Skip to main content

KPN adviseert de ecomodus van mijn modum uit te zetten om betere wifi te krijgen. Ik vind dit een vreemd advies in een tijd dat iedereen energie moet besparen.

 

Welk modem heeft u?

Er is volgens mij maar 1 modem met ECO modus. Dat is de Experiabox v10. Daarbij staat WiFi helemaal uit in ECO modus. 


Welk modem heeft u?

Er is volgens mij maar 1 modem met ECO modus. Dat is de Experiabox v10. Daarbij staat WiFi helemaal uit in ECO modus. 

Hallo @Nick83 de wifi bij de V10 blijft het gewoon doen in de ECO-modus, alleen met een minder sterk signaal en de mogelijkheid de wifi op bepaalde tijden uit te zetten.

 


@JanD Ok 👍 ik dacht dat WiFi en USB dan uit waren.


@JanD Ok 👍 ik dacht dat WiFi en USB dan uit waren.

Hallo @Nick83 , USB weet ik niet, maar wifi weet ik wel uit ervaring met de V10 vroeger.

 

 


Hier:

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/internet/experia-box-v10/topic/de-experia-box-instellen/eco-functie-instellen/1

Staat:

Let op! In de ECO-stand wordt het draadloze signaal en de werking van de USB-poort uitgeschakeld.


Hallo @Nick83 in de kennisbank staat het ook fout:

 


Ja... is het fout? 😄


Ja... is het fout? 😄

Hallo @Nick83 , wat ik eerder schreef, van de USB weet ik niet, maar van de wifi weet ik wel dat deze gewoon werkt en dat je in de ECO-stand 1 of meer tijdsblokken in kunt stellen wanneer de wifi juist wel of juist niet moet werken. Zelf heb ik een paar jaar een V10 gehad, ervaringsdeskundige dus.

 


V8 en v9 hebben ook ECO modus. V10 ook.

Ik heb nog nooit verschil in wifi kracht gemerkt bij ECO stand aan.

USB poort doet volgens mij niet zoveel behalve 4g nood dongel.

 

Als je wil besparen kun je de wifi uitzetten, maar of dat handig is..

 


V8 en v9 hebben ook ECO modus. V10 ook.

Ik heb nog nooit verschil in wifi kracht gemerkt bij ECO stand aan.

USB poort doet volgens mij niet zoveel behalve 4g nood dongel.

 

Als je wil besparen kun je de wifi uitzetten, maar of dat handig is..

 

Hallo @DennisA78 in de ECO-stand is .de wifi minder krachtig, is mijn ervaring en metingen met de wifi analyzer.


Hoi @Arjen111974, welkom op ons forum! Goed om te zien dat er al een boel hulp toegesneld is in jouw topic.

 

Wat Dennis hieronder aangeeft klopt. Gewoonlijk hoort de wifi functie uit te gaan op de Experia Box V10 als je de ECO stand aanzet. Daarom staat het ook zo in onze Kennisbank. Als dit niet gebeurt of niet goed werkt, dan raad ik je allereerst aan om de Experia Box te resetten en te kijken hoe het daarna gaat. Dat horen we graag van je!

V8 en v9 hebben ook ECO modus. V10 ook.

Ik heb nog nooit verschil in wifi kracht gemerkt bij ECO stand aan.

USB poort doet volgens mij niet zoveel behalve 4g nood dongel.

 

Als je wil besparen kun je de wifi uitzetten, maar of dat handig is..