Skip to main content

Beste mensen,

gisteravond wilde ik mijn sinds vele jaren lopende contract (internet + bellen) wijzigen omdat dit veel geld bespaart.

Er hoefde niets te gebeuren zei de verkoper desgevraagd, maar nu blijkt dat ik een monteur krijg die mijn modem (Box 12) komt vervangen. 

Dat wil ik niet (ik heb daar zeer slechte ervaringen mee), dus heb ik dit nieuwe contract gisteravond meteen weer geannuleerd. (Het nieuwe modem blijkt echter al onderweg te zijn, maar dat ga ik niet in ontvangst nemen.)   

Waarom kan mijn contract niet gewoon worden omgezet naar een nieuw contract zonder dat het modem vervangen wordt? Ik heb geen glasvezel maar gewoon koper dus dan is dat, technisch gezien, toch helemaal niet nodig? Het is toch niets meer dan een administratieve handeling?

 

 

. 

 

Welk type modem heb je nu?


Wat ik al schreef, een Box 12


Heb je dsl of glasvezel?


Heb je dsl of glasvezel?

Klant spreekt over koper dus vdsl.

 

U gaat over op pairbonding, hierdoor krijgt u sneller internet. als u dit niet wilt had u dat ook bij de monteur kunnen aangeven en deze had dan de box12 laten hangen en de nieuw opgestuurde v10 weer mee genomen. In dit geval heeft u heel de order geannuleerd en veranderd er dus niks.


Wat ik al schreef: ik heb geen glasvezel. 


Oeps overeen gelezen. Idd de overstap naar paibonding wilde ik ook aankaarten.


Heb je dsl of glasvezel?

Klant spreekt over koper dus vdsl.

 

U gaat over op pairbonding, hierdoor krijgt u sneller internet. als u dit niet wilt had u dat ook bij de monteur kunnen aangeven en deze had dan de box12 laten hangen en de nieuw opgestuurde v10 weer mee genomen. In dit geval heeft u heel de order geannuleerd en veranderd er dus niks.

 

Ik krijg geen sneller internet. Alles blijft bij het oude, mijn contract wordt verlengd waardoor het goedkoper wordt. 

Ik heb ook duidelijk gevraagd of er in huis iets aangepast moest worden. Dat was niet het geval werd mij verteld. Maar dat blijkt dus niet te kloppen; ik kreeg een mailtje over een nieuw modem en eentje over een monteur die ingepland was om bij mij thuis de zaak te komen aansluiten. Zojuist stond de bezorger voor de deur met een modem kwam brengen. Dat heb ik niet aangenomen en laten retourneren. 

Al met al lijkt het er op dat ik verkeerd ben voorgelicht, desondanks begrijp ik niet waarom mijn contract niet gewoon omgezet kan worden. Het is niets meer dan een administratiever handeling. 

 

 


Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad (5x gebeld) maar het is gelukt, mijn contract is verlengd voor het lagere tarief zonder dat er een monteur met een nieuw modem aan te pas moet komen.

Een hele opluchting!


Reageer