Goedendag,
mijn wifi verloopt via eenn modem van KPN (V10 Experia). Het admin password wordt sinds vandaag niet geaccepteerd op mijn pc (Mac), en mijn telefoon (Type W_C800, abonnement via Simpel). Tot mijn verbazing krijg ik wel wifi op mijn pc via een voor mij nieuwe verbinding. Een VRV9517. . . .-verbinding , geen idee hoe dit tot stand gekomen is. Op mijn pc heb ik nu wifi via deze nieuwe “poort”, maar mijn telefoon kan geen verbinding maken met wifi. Het probleem is dat ik hierdoor thuis Mb’s onnodig op mijn telefoon verbruik. Op mijn telefoon zie ik in “Opgeslagen netwerken” de naam van het modem bij mij thuis staan, en die wordt niet automatisch geselecteerd om Wifi tot stand te brengen. Voorheen ging dit wel automatisch. Ik probeer een nieuwe (voor mij dezelfde) verbinding tot stand te brengen. Tijdens dit proces komen het volgende in beeld: het adres van de modem, en daaronder afwisselend verschillende berichten die om de drie seconden veranderen. Opgeslagen, verbinden, verifiëren, authenticieitsprobleem. Onderin verschijnt: “Password may be incorrect. Ik weet 100% zeker dat het wachtwoord en SSID klopt. Ik heb geen instellingen verandert van pc noch telefoon. Wat is hier aan de hand, en hoe los ik dit op?
Met vriendelijke groet,
Jeroen Graaf