Skip to main content

Goedendag,

mijn wifi verloopt via eenn modem van KPN (V10 Experia). Het admin password wordt sinds vandaag niet geaccepteerd op mijn pc (Mac), en mijn telefoon (Type W_C800, abonnement via Simpel). Tot mijn verbazing krijg ik wel wifi op mijn pc via een voor mij nieuwe verbinding. Een VRV9517. . . .-verbinding , geen idee hoe dit tot stand gekomen is. Op mijn pc heb ik nu wifi via deze nieuwe “poort”, maar mijn telefoon kan geen verbinding maken met wifi. Het probleem is dat ik hierdoor thuis Mb’s onnodig op mijn telefoon verbruik. Op mijn telefoon zie ik in “Opgeslagen netwerken” de naam van het modem bij mij thuis staan, en die wordt niet automatisch geselecteerd om Wifi tot stand te brengen. Voorheen ging dit wel automatisch. Ik probeer een nieuwe (voor mij dezelfde) verbinding tot stand te brengen. Tijdens dit proces komen het volgende in beeld: het adres van de modem, en daaronder afwisselend verschillende berichten die om de drie seconden veranderen. Opgeslagen, verbinden, verifiëren, authenticieitsprobleem. Onderin verschijnt: “Password may be incorrect. Ik weet 100% zeker dat het wachtwoord en SSID klopt. Ik heb geen instellingen verandert van pc noch telefoon. Wat is hier aan de hand, en hoe los ik dit op?

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Graaf

Heb je al ingelogd in het modem en gekeken wat er voor wifissid staat? Hier vind je alle info over de v10.


Hallo Joep, dank voor je reactie. Wat ik al geprobeerd heb is het volgende:

-modem gereset. -telefoon opnieuw herstart. -Pc opnieuw opgestart. Alle lampjes op modem zijn groen.

Pc kan nu alleen verbinding maken via telefoon (hotspot)

Elke link hier op het forum om in te loggen werkt niet (kan geen verbinding maken met server)

Op het kaartje van de modem voor SSID staat niets

 


Heb je al een keer ingelogd in het modem?


Ik krijg het niet voor elkaar om in het modem in te loggen.


Ik krijg het niet voor elkaar om in het modem in te loggen.

Het is heel simpel @Jeroen Graaf je geeft de modem via het resetgaatje eerst een fabrieks-reset, houd een paperclip in het resetgaatje totdat 1 of meer lampjes uitgaan en/of gaan knipperen, dan meteen loslaten. 

Als de standaardlampjes dan weer branden log je in met http:/192.168.2.254

Het adminveld is al ingevuld en bij het wachtwoordveld geef je gewoon de entertoets is.

Dan word je gevraagd een zelfbedacht wachtwoord in te vullen en dit nogmaals te herhalen.

Dan ben je in het modem.

Simpeler kan ik het niet uitleggen.

 

 


Hallo Nomen Nominandum. Dank voor je bericht. Met paperclip heb ik de modem gereset, helaas werkt de link (bij mij) niet.


Pagina niet gevonden

Helaas, de pagina die u zoekt is mogelijk verwijderd, verplaatst of heeft een andere naam gekregen.

Als je hier terecht bent gekomen via onze website, laat dan graag weten wanneer deze fout is opgetreden zodat we dit kunnen herstellen. Stuur een e-mail naar: forum@kpn.com

Dit krijg ik te zien als ik er op klik.


Maar doe je dat wel met een bekabelde pc of laptop???


Ik heb het mét en zonder kabel op mijn mac geprobeerd, maar resultaat blijft hetzelfde. De gestuurde link werkt niet. Als ik op wifi klik (op mijn Mac), dan zie ik mijn Networkname daar tussen staan. Maar wanneer ik die wil gebruiken en het admin password invoer, komt de melding dat het wachtwoord niet klopt. Terwijl ik gereset heb. Dus moet wat op het kaartje achter op het modem staat, volstaan om toegang te krijgen. Maar dat krijg ik niet. Ik blijf op mijn telefoon een melding met “authenticatieprobleem” krijgen. Sowieso iedereen bedankt voor het meedenken, maar het blijkt een hardnekkiger probleem dan ik had gedacht. Iemand nog ideeën?


http://192.168.2.254

@Jeroen Graaf

werkt bij mij gewoon.

 

 


Ik heb het probleem opgelost door een link die ik vond via KPN Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Via deze weg wordt de modem opnieuw opgestart. Dit had ik al een keer gedaan, maar bij de vraag of het probleem was opgelost had ik “Nee” ingevuld. Daarna heb ik ergens “wijzigen wachtwoord” of iets dergelijks aangeklikt. Daarin stond het admin Password ingevuld met puntjes. Hieronder stond een leeg veld waarin ik het admin password opnieuw moest invullen. Het blijft voor mij nog steeds een raadsel waarom ik met hetzelfde wachtwoord eerder géén toegang kreeg, en nu ineens wel. Maar ik ben blij dat alles weer naar behoren werkt. Dank allen voor het meedenken. Groeten Jeroen.


Hoi @N.N. de link die jij in jouw eerste reactie gaf, klopt niet

Nomen Nominandum schreef:
Als de standaardlampjes dan weer branden log je in met http:/192.168.2.254
 

In die link staat namelijk meer dan je ziet (https://forum.kpn.com/192.168.2.254) waardoor de topicstarter die foutmelding kreeg. Probeer het zelf maar eens 😅


Waarom in mijn voorlaatste reactie het fout gaat weet ik niet, maar in mijn laatste reactie staat het goed @RBxx en @Jeroen Graaf