Skip to main content
Antwoord

Waarschuwing inlogpagina KPN V12 modem

• March 1, 2025
  • 16 reacties
  • 173 keer bekeken

J.A.N.Woudstra
Topper
Forum|alt.badge.img

Waarom krijg ik een waarschuwing op mijn inlogpagina dat ik geen extender heb?

Er knippert een rode stip bij het extender icoon.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@namijn. Welkom op de community! Goed dat je dit meldt! Dit is een bekend probleem. Er hoort geen rood knippertje te zijn als je geen extenders hebt, want rood is voor foutsituaties, en het niet hebben van extenders is natuurlijk geen foutsituatie. Gelukkig wordt dit in een volgende update opgelost. Je kunt het knippertje voorlopig negeren.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 1, 2025

En heb je die ook niet?

J.A.N.Woudstra
Topper
Forum|alt.badge.img

Nee, ik heb geen extender. Wel een Asus rt-ac1900 router. 

J.A.N.Woudstra
Topper
Forum|alt.badge.img

Dit zie ik.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 1, 2025

Beste ​@J.A.N.Woudstra ik denk dat die melding komt omdat je een eigen router aan de modem gekoppeld hebt als router of als AP en daar kan de KPN-router niet mee meshen.

J.A.N.Woudstra
Topper
Forum|alt.badge.img

@JanD In welke modus kan het modem er dan wel mee omgaan?

Ik heb de router inderdaad in AP modus staan?

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • March 1, 2025

Als je eigen router in AP modus staat dan is het helemaal goed.

Deze "waarschuwing" kan je gewoon negeren als je verder geen problemen ervaart.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 1, 2025

@JanD In welke modus kan het modem er dan wel mee omgaan?

Ik heb de router inderdaad in AP modus staan?

Beste ​@J.A.N.Woudstra persoonlijk denk ik dat het een fout in de software is.

Ik had ooit eens een TP-Link in AP staan en MijnKPN gaf aan dat ik een SW#2 aangesloten had.

Maar de mesh-melding bij jou lijkt me wel goed, want of je jouw router nu als router of als AP aangesloten hebt, mesh is (nog) niet mogelijk bij verschillende merken. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 11, 2025

Hoi ​@namijn. Welkom op de community! Goed dat je dit meldt! Dit is een bekend probleem. Er hoort geen rood knippertje te zijn als je geen extenders hebt, want rood is voor foutsituaties, en het niet hebben van extenders is natuurlijk geen foutsituatie. Gelukkig wordt dit in een volgende update opgelost. Je kunt het knippertje voorlopig negeren.

J.A.N.Woudstra
Topper
Forum|alt.badge.img

@namijn  Ik heb nog steeds meldingen vanaf de router dat er geen internet verbinding is. Er gaat toch iets niet goed. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • March 14, 2025

De router als in de V12 of toch van jouw Asus?

Blijft het bij meldingen of is er ook daadwerkelijk geen verbinding?

J.A.N.Woudstra
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik kan niet in de logbestanden komen van het modem om te zien of het internet weg is. Ik kan wel lokaal alles bereiken, bijv. http://homeassistant.local:8123. maar via de externe link lukt het niet.

• March 15, 2025

Als je nu die asus eens uit zet, wat gebeurt er dan?

J.A.N.Woudstra
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb de oude router vervangen door een nieuwe, helaas blijft het probleem van geen internet aanwezig.

• April 5, 2025

Waarom heb jij een eigen router? Wat wil je er mee? Waarom gebruik je niet gewoon het WiFi van de KPN Box? 

J.A.N.Woudstra
Topper
Forum|alt.badge.img

Het gescheiden houden van diverse netwerken. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@J.A.N.Woudstra Dit klinkt als een ander probleem dan waar dit topic over gaat. Zou je hiervoor een nieuw topic willen aanmaken? Dan houden we de gesprekken overzichtelijk en kunnen we je beter helpen.

In dat nieuwe topic mag je ook meteen zo uitgebreid mogelijk beschrijven hoe je netwerk in elkaar zit. Denk daarbij aan welke apparaten je gebruikt, hoe ze met elkaar verbonden zijn (kabel, wifi, switch, etc.), en welke instellingen of bijzonderheden er eventueel zijn.

Hoe meer details, hoe beter we met je mee kunnen denken!