Skip to main content

Goedendag community,

Vandaag wilde ik wegens onacceptabel trage wifi het kanaal veranderen in mijn KPN box 12b.  Ik kon niet meer inloggen met het door mij eerder ingestelde wachtwoord. Deze had ik genoteerd staan dus weet zeker dat hij klopt. Vervolgens heb ik het modem gereset en kon ik inloggen met het default wachtwoord die achterop het modem staat. Dan wordt gevraagd je wachtwoord weer te wijzigen. En dit is het hele probleem, want dat is namelijk niet mogelijk. Bij elke poging krijg je een melding dat het niet mogelijk is het wachtwoord te veranderen. Het default wachtwoord laten voor wat het is kan ook niet, want dan kun je de hele boel weer resetten om in te loggen. En het eerste wat je moet doen als je ingelogd bent is je wachtwoord veranderen. Wat dus niet lukt. Soms lukt inloggen met het default wachtwoord ook niet meer en moet je de boel weer resetten. Ik ben er nu de hele zondag middag aan kwijt en ben aardig gefrustreerd. Niet alleen vanwege dit rare probleem, maar ook wegens het feit dat het schijnbaar zo lastig is een medewerker te spreken hierover. Zijn er meer mensen die dit (hebben) ervaren en is er wellicht een work around?

Mvg.

B. Wiersma

Bij bepaalde firmwareversies van de KPN Box 12(b) is het om veiligheidsredenen noodzakelijk eerst het inlogwachtwoord van de modem aan te passen en op te slaan en daarna zowel de wifinaam als het wifiwachtwoord aan te passen. @B. Wiersma 

Succes.

@JanD bedankt voor de reactie, maar dat is dus wat niet werkt. Bij elke poging geeft hij aan dat het wachtwoord niet veranderd kon worden. Dit moet voordat je verder ook maar iets anders kunt aanpassen in het modem.

@JanD bedankt voor de reactie, maar dat is dus wat niet werkt. Bij elke poging geeft hij aan dat het wachtwoord niet veranderd kon worden. Dit moet voordat je verder ook maar iets anders kunt aanpassen in het modem.

Jammer, kijk eens via onderstaande link voor aanvullende info:

Succes.

Het is inmiddels gelukt. Na vermeende pogingen in Edge, Chrome en Opera heb ik het in Firefox geprobeerd en daar lukte het uiteindelijk. Schijnbaar kun je niks met je modem in de andere webbrowsers. Heb nu even proberen in te loggen met m'n nieuwe wachtwoord in de andere browsers en dat lukt dus gewoon niet.

De 12-modem/routers zijn zeer gevoelig wat betreft het gebruik van de juiste browser is helaas ook mijn ervaring en van vele andere forumleden.

Goed om te lezen dat het alsnog gelukt is. @B. Wiersma 

Reageer