Skip to main content

Vanwege herhaaldelijk wegvallen van de DSL verbinding is er een monteur langs geweest die tot de conclusie kwam dat de oude modem V10a kuren vertoonde.

Na het nieuwe modem was aangesloten en de verbinding hersteld was begon de ellende zoals velen hier met het inloggen van het modem. Het wachtwoord achterop de modem werkt dus niet en na veel gezoek en proberen kwam ik erachter nadat je de ADSL kabel eruit trok en dan een harde reset gaf, je met het opgegeven password kon inloggen. Eureka…………..dacht ik. Alles ingesteld zodat het netwerk weer zou werken zoals op de oude modem en het ADSL kabeltje er terug ingestoken. Nadat alle gegevens in het modem geladen was kwam ik er tot mijn grote verbazing achter dat alles, werkelijk alles teniet was gedaan zoals een guest netwerk, extra netwerk en zelfs het ingestelde password waardoor ik dus weer niet kon inloggen. Nu zag ik dat er van 7 maanden! terug een firmware update: V12.C.23.04.38 is, maar nog niet geïnstalleerd kan worden. Firmware op mijn modem is: SGEJ1000060E.

Is er al bekend wanneer deze update geïnstalleerd kan worden? Zijn dan de problemen ermee opgelost? Van ellende heb ik het oude modem (v10A) maar weer terug gezet en ben er dus niets mee opgeschoten met het regelmatig wegvallen van de verbinding.

Helaas zal het modem v12 toch aangesloten moeten blijven. Als het in de kast ligt zal er nooit nieuwe software op terechtkomen.


Na veel gezoek, gevloek ;)) en proberen kreeg ik het eindelijk voor elkaar om met de browser Brave en de optie privéscherm in te loggen in het menu. Ingesteld wat prioriteit heeft want ik begreep als er een update komt alle instellingen weer teniet gedaan wordt. 


Helaas zal het modem v12 toch aangesloten moeten blijven. Als het in de kast ligt zal er nooit nieuwe software op terechtkomen.

Dat  realiseerde ik me later toen mijn ahum…….teleurstelling wat gezakt was.😅


Met de nieuwe software is dat gedoe met inloggen verleden tijd.


Is er al bekend wanneer deze update geïnstalleerd kan worden? Zijn dan de problemen ermee opgelost? Van ellende heb ik het oude modem (v10A) maar weer terug gezet en ben er dus niets mee opgeschoten met het regelmatig wegvallen van de verbinding.

We zijn op het moment bezig met uitrollen naar klanten die alleen een Box 12 hebben. Daarna zullen klanten volgen die Box 12 hebben in combinatie met SuperWifi 2. DIt omdat voor deze SuperWifi inmiddels ook nieuw Software beschikbaar is. Voor de SuperWifi 1 en Experia Wifi is dat er nog niet. Dus wanneer klanten met een van deze apparaten aangesloten aan de beurt zijn is nog even afwachten. 

Jij hebt je profiel ingevuld, en daarmee zie ik dat jij Experia Wifi hebt. Betekent dat je voorlopig de nieuwe Software nog niet gaat krijgen. Houd de huidige Product Update hierover, en Product Updates in het algemeen in de gaten. Dan blijf je op de hoogte.

 

Ik zou je aanraden om de Box 12 verder gewoon aangesloten te laten. Je zou niet dagelijks in de webinterface moeten hoeven zijn, dus zou je in de dagelijkse praktijk ook niet zoveel moeten merken van eventuele inlogproblemen (kan ook zijn dat het de volgende keer bij inloggen wel goed gaat, het is wat onvoorspelbaar soms). En dan ben je in ieder geval van de wegvallende verbinding af.


Ik heb niet het hele topic gelezen en ook niet in andere topics gezocht, maar loop tegen het probleem aan dat ik niet kan inloggen op mijn modem. Heb het ding ‘hard’ gereset en mag dan alsnog niet inloggen met het wachtwoord op de sticker.

 

Wat me opvalt is dat ik blijkbaar nog de ‘oude’ software in het modem heb met de blije mensjes die heel tevreden zijn met hun KPN internet. Het moge duidelijk zijn dat mijn foto daar nu even niet tussen staat.

 

Blijkbaar zit er een update in de pijplijn? Kan ik die update forceren? Concreet wil ik héél graag de DHCP tabel kunnen bewerken om een aantal apparaten in huis een vast IP adres te geven.


Dacht het ei van Columbus te hebben door met de ‘Brave’ browser met een ‘nieuwe privevscherm’ in te loggen in het modem. Vreemd genoeg werkt dat alleen op mijn laptop. Op de gewone pc is met dezelfde browser niet in het modem te komen en blijft zeuren dat het wachtwoord niet goed is.


De beste manier om te zorgen dat je geen last hebt van het KPN modem is om er een eigen router aan te hangen die verder je thuis netwerk bedient. Maar dan kan je ook geen Superwifi punten gebruiken enzo. Je kan dan wel makkelijk van provider wisselen als dat zo uitkomt.


Dacht het ei van Columbus te hebben door met de ‘Brave’ browser met een ‘nieuwe privevscherm’ in te loggen in het modem. Vreemd genoeg werkt dat alleen op mijn laptop. Op de gewone pc is met dezelfde browser niet in het modem te komen en blijft zeuren dat het wachtwoord niet goed is.

 

Ik heb het met diverse browsers en al-dan-niet prive geprobeerd, helaas zonder succes. Misschien dat ik nog even een utp kabel uitrol en het bedraad ga proberen...