Vanwege herhaaldelijk wegvallen van de DSL verbinding is er een monteur langs geweest die tot de conclusie kwam dat de oude modem V10a kuren vertoonde.
Na het nieuwe modem was aangesloten en de verbinding hersteld was begon de ellende zoals velen hier met het inloggen van het modem. Het wachtwoord achterop de modem werkt dus niet en na veel gezoek en proberen kwam ik erachter nadat je de ADSL kabel eruit trok en dan een harde reset gaf, je met het opgegeven password kon inloggen. Eureka…………..dacht ik. Alles ingesteld zodat het netwerk weer zou werken zoals op de oude modem en het ADSL kabeltje er terug ingestoken. Nadat alle gegevens in het modem geladen was kwam ik er tot mijn grote verbazing achter dat alles, werkelijk alles teniet was gedaan zoals een guest netwerk, extra netwerk en zelfs het ingestelde password waardoor ik dus weer niet kon inloggen. Nu zag ik dat er van 7 maanden! terug een firmware update: V12.C.23.04.38 is, maar nog niet geïnstalleerd kan worden. Firmware op mijn modem is: SGEJ1000060E.
Is er al bekend wanneer deze update geïnstalleerd kan worden? Zijn dan de problemen ermee opgelost? Van ellende heb ik het oude modem (v10A) maar weer terug gezet en ben er dus niets mee opgeschoten met het regelmatig wegvallen van de verbinding.