Skip to main content

Aantal maanden geleden is er bij mij glasvezel aangesloten. Alles werkt prima met drie extra KPN Superwifi punten en een extra televisie ontvanger op de slaapkamer. Het enige probleem wat ik heb is dat de KPN monteur het wachtwoord van de router wat hij heeft aangemaakt niet heeft verteld. (Heb diverse meest gebruikte wachtwoorden al geprobeerd)  Ik wil graag gebruik maken van de mijn KPN app en inloggen in het modem. Nu heb ik hier op het forum gelezen dat ik dan de router moet resetten naar fabrieksinstellingen. Of kan dat op afstand gedaan worden ? Ik ben bang dat ik dan alle drie de Superwifi opnieuw moet installeren. Het werkt nu goed. Of zou ik dat zelf makkelijk moeten kunnen ?

Hallo @Router wachtwoord 

 

Je kan proberen of je via deze link wel kan inloggen met het originele wachtwoord: http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Met de Chrome browser krijg je wel vaker de melding dat het wachtwoord niet klopt en via die link werkt het dan wel, je kan ook een andere browser zoals Firefox, Edge of Safari proberen.

 

Werkt dat niet dan kan je resetten via een online tool of met het resetknopje achterop het modem:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

 

Het beste kan je dan eerst alle SuperWifi punten even van de stroom halen en pas nadat het modem weer volledig is opgestart weer 1 voor 1 aanzetten, dan heb je de grootste kans dat het weer werkt.

Zo niet dan kan je ze weer opnieuw instellen met behulp van dit Kennisbank artikel:

 


Bedankt voor je reactie. Het wachtwoord heb ik niet gekregen van de monteur.dus inloggen gaat niet.

Ik hoop dat de wifi punten dan weer automatisch verbinding maken als ik het modem reset.

Ik wacht er toch nog maar even mee tot na de kerst. Er werken nogal wat apparaten hier via de wifi,die het nu heel goed doen :)


Zolang alles verder werkt kan je dat inderdaad het beste even op een rustig moment doen.

Dan i.i.g. fijne kerstdagen 🎄 en we horen daarna wel een keer of het nog gelukt is.