Deze week is mij een modem update uitgevoerd. Helaas lijkt nu ftp niet meer te werken. Blijkbaar zijn de firewall regels bij de update aangepast. Helaas staat dat nergens vermeld.
Volgens het artikel Modems met KPN Software: Firewall instellingen | KPN Community moet ik inloggen op de V10 modem om de firewall instellingen weer goed te zetten. Ik kan echter via mijnmodem.kpn niet in de modem komen. Ik heb het wachtwoord nooit aangepast. Op de modem zit ook geen sticker met een wachtwoord. Het wachtwoord veld leeg laten of inloggen met het standaard wachtwoord "inloggen@V10” werkt ook niet. Is nu echt de enige mogelijkheid om een volledige reset van de modem uit te voeren (wat is dan het wachtwoord na reset ?) of kan KPN op afstand het wachtwoord aanpassen?
Je kunt geen wijzigingen hebben gedaan zonder het wachtwoord aan te passen.
Bij eerste keer zonder wachtwoord "inloggen". Je kunt alleen maar een wachtwoord opgeven waarna je direct weer wordt uitgelogd. Dan opnieuw inloggen mét je wachtwoord om dingen aan te passen.
Weet je (of je browser) het wachtwoord niet meer dan is een reset met een dun voorwerp de enige optie.
De enige wijzigingen die ik zelf ooit doorgevoerd heb (via de daarvoor bestemde KPN tools) zijn het Wifi wachtwoord en de wifi kanalen. Ik heb nooit zelf rechtstreeks op de modem ingelogd, maar sluit niet uit dat de monteur dat destijds bij de installatie wel gedaan heeft.
Ik was er al bang voor dat een reset naar fabrieksinstellingen de enige optie is. Jammer want ik weet niet wat die monteur allemaal gewijzigd heeft.
Hallo
Bij "mijnmodem.kpn” staat vermeld als firmware versie V10.C.24.10.03 (UI-versie 27-06-2024)
Bij de nieuwe firmware zou je aan de linkerkant van het inlogscherm de optie wachtwoord vergeten moeten zien, krijg jij dat niet
Bron:
Als alleen FTP niet werkt, dan klopt dat gewoon. Bij de standaardinstellingen werkt FTP niet bij de nieuwe firmware.
FTP is namelijk onversleuteld verkeer. Niet veilig dus. En dat word standaard geblokkeerd door KPN bij de nieuwe firmware.
Lukt het ook niet als je na wachtwoord vergeten inlogt en geen wachtwoord ingeeft?
Standaard ww is inloggen@v10 bij dit modemtype. Dus als die ww resetlink gebruikt wordt zou die hiernaar terug moeten vallen.
Klopt, standaard wachtwoord van de V10 met de nieuwe software is inloggen@v10 dit behoren allemaal kleine letters te zijn.
Bij de oude software zou het inderdaad leeg gelaten moeten worden.
Allen bedankt voor de hulp.
Voor de Experia V10 is de juiste werkwijze (met firmware versie V10.C.24.10.03):
- Bij "mijnmodem.kpn” knop Toegangswachtwoord vergeten
- In de "pop-up” knop Reset wachtwoord
- Knop "Wifi” op de modem kort indrukken
- Inloggen met wachtwoord "inloggen@v10” (dus geen sticker met wachtwoord)
Daarna kon ik in de modem de firewall instellen met info volgende info Modems met KPN Software: Firewall instellingen | KPN Community
Hierna werkte mijn ftp verbinding weer.
Dat ftp niet werkt bij nieuwste firmware had KPN overigens best wel mogen communiceren.
Dat ftp niet werkt bij nieuwste firmware had KPN overigens best wel mogen communiceren.
De meeste klanten weten niet eens wat ftp is...
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.