Skip to main content

Na een reset van mijn modem KPN Box 12 is het wachtwoord blijkbaar niet gereset. Ik kan niet inloggen op de modem.

Iemand een oplossing?

Of moet ik een harde fabrieks reset doen

Hallo @LenteBries er bestaat maar 1 soort reset van het modem, via de paperclip in het resetgaatje of via de software in de modem, dat laatste is voor jou niet van toepassing.

Bij een fabrieks-reset wordt alles teruggezet naar de uitgangspositie af fabriek.

Het wachtwoord voor de modem inlog kan veel vreemde tekens bevatten zoals bijvoorbeeld {


Hallo @LenteBries , hoe heb je de reset gedaan?
Ik ken hiervoor maar één reset: met een paperclip via het reset gaatje.

Apparaathulp KPN Box 12: uitleg lampjes en knoppen


Dank beiden.

De reset die ik gedaan heb was software matig. Overigens via mijn KPN. Blijkbaar kun je ook dan je modem restarten (niet reset).

Ik ga jullie advies opvolgen.


Reset heeft geen zin. Zijn al meerdere klachten over gemeld op fit forum. Begreep dat het is doorgespeeld naar de software afdeling. Tip via een laptop met de edge browser lukt het wel.


Reset heeft geen zin. Zijn al meerdere klachten over gemeld op fit forum. Begreep dat het is doorgespeeld naar de software afdeling. Tip via een laptop met de edge browser lukt het wel.

 

Reset heeft wel degelijk zin, daar zijn al veel mensen mee geholpen, in slechts enkele gevallen werkt het niet en zal het modem omgeruild moeten worden.

Sommige browsers kunnen i.d.d. ook problemen geven en soms moet je de Box 12 zelfs 2 keer resetten voor het eindelijk werkt.

 

Aanvulling:

Sommige browsers gebruiken misschien andere (veilige) DNS servers, in dat geval helpt het waarschijnlijk om in de hosts file (C:\Windows\System32\drivers\etc) (/etc/hosts) de volgende regel toe te voegen:
192.168.2.254 mijnmodem.kpn


Id dit geval niet ik heb het zelfde probleem en met mij meerdere mensen. Meerser malen gereset. Het werkte altijd inloggen en makte niet uit welke browser. Nu werkt enkel alleen microsft edge en ik heb gelezen safari browser. Het is voorgekomen van een reset van de modem zelf. Dit gebeurde bij mij ook. Daarom wou ik inloggen om te kijken wat er gebeurt was. Dit lukte niet meer zelfs niet met het wachtwoord die achter op staat.

Na meerdere resets ook op aanbeveling kpn. Lukt het nog steeds niet. Achteraf werkt het en ni nog steeds bij mij met alleen microaoft edge. En voor de rest helpt niks.  Kpn dacht eerst aan een incident maar er komen nu steeds meer mensen met het zelfde probleem. Vandaar dat ik heb begrepen dat het nu door is gegeven aan de software afdeling.


Welkom op het forum @LenteBries, jij en @Arnold21 ervaren hetzelfde begrijp ik. Ik zie dat jij er ook al een eigen topic voor hebt Arnold, voor het overzicht is het beter om jouw situatie daar te houden en dat we het hier over LenteBries hebben.

We zien dat het soms voorkomt dat een reset via het gaatje niet gepakt wordt waardoor het modem niet (volledig) wordt gereset. Ik kan een reset op afstand doen, dan wordt die wel volledig gedaan.

Ik zie dat je al gegevens op je profiel hebt staan, maar ik heb de reset nog niet gedaan. Ik wil niet dat je net ergens mee bezig bent en dat je dat kwijt bent door een reset van mijn kant. Kan ik het modem morgenavond een reset voor je geven, als het nog niet is gelukt via andere wegen?