Skip to main content
Beantwoord

Wachtwoord van het modem is ineens gereset na de update

• February 2, 2025
  • 3 reacties
  • 118 keer bekeken

Na de update van de modemsoftware  van 20 op 21 januari kon ik niet inloggen op het modem. Hier bleek het standaardwachtwoord ineens actief. Wie verzint zo iets? Lekker veilig een standaard wachtwoord. Geef dat dan aan voor de update zodat ik het meteen kan veranderen naar een “moeilijk” wachtwoord.

Erg slecht geregeld.

Beste antwoord door bnh

Ik zie inderdaad dat bij de V10 dit anders is, waar u zelf een wachtwoord moet aanmaken. De V10 is voor mij alweer een tijd geleden, excuses voor de onjuiste uitleg.

Het is echter wel zo dat inloggen op het modem alleen vanuit het huisnetwerk kan. Dus zolang u niemand toegang geeft tot uw netwerk, is er geen gevaar. De kans dat uw bezoek probeert in te loggen op uw modem terwijl ze op visite zijn, lijkt mij vrij klein (ook moet u het WiFi-wachtwoord geven om daarop te komen). Vanaf buiten is er geen gevaar, dus niets aan de hand gelukkig.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 2, 2025

Beste ​@Barbavl,

Normaal gesproken zouden alle gegevens hetzelfde moeten blijven, echter kan het voorkomen dat er na migratie van de gegevens bij de nieuwe software iets fout gaat. Dit is erg vervelend, maar kan helaas gebeuren.

Wel is het zo dat elke modem van KPN een uniek wachtwoord heeft, deze is dus niet 'standaard' en gewoon goed beveiligd.

U kunt het wachtwoord eenvoudig aanpassen naar uw gewenste voorkeur. Mocht u daar hulp bij nodig hebben, kunt u de kennisbank raadplegen.

https://community.kpn.com/kennisbank-modems-145

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2025

Dit modem heeft helemaal geen uniek wachtwoord. De inlogpagina van het modem zag er na de update helemaal anders uit.  En geeft als hulp zelfs het standaardwachtwoord namelijk inloggen@v10. Die is uiteraard aangepast. Dat er iets fout kan gaan na een update is prima. Maar dat mijn modem een eenvoudig  wachtwoord krijgt is slecht.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 3, 2025

Ik zie inderdaad dat bij de V10 dit anders is, waar u zelf een wachtwoord moet aanmaken. De V10 is voor mij alweer een tijd geleden, excuses voor de onjuiste uitleg.

Het is echter wel zo dat inloggen op het modem alleen vanuit het huisnetwerk kan. Dus zolang u niemand toegang geeft tot uw netwerk, is er geen gevaar. De kans dat uw bezoek probeert in te loggen op uw modem terwijl ze op visite zijn, lijkt mij vrij klein (ook moet u het WiFi-wachtwoord geven om daarop te komen). Vanaf buiten is er geen gevaar, dus niets aan de hand gelukkig.