Skip to main content

Mijn modem reset het wachtwoord van het modem (admin) niet. Gereset via website, met paperclip, met en zonder netwerkkabel. Ook via de kpn thuis app geprobeerd.

Niets werkt, uiteraard qr code gescand maar hij zegt nog steeds foutief wachtwoord.

Kan iemand op afstand een harde reset geven zodat ik in mijn modem kan?

Vast bedankt

Het betreft een kpn 12 modem


Dat kan, alleen daarvoor zult u telefonisch contact met 0800-0402 moeten opzoeken. Dit kan op het forum niet worden gedaan omdat er goed moet worden geverifieerd dat het echt de eigenaar van de woning is die dit verzoekt. 


Hallo @Janmon 

 

Probeer eens in te loggen met een andere browser zoals Firefox, Edge of Safari met Chrome lukt het inloggen op een Box 12 vaker niet meer.

Je kan ook kijken of het via deze link wel lukt: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login    


Bedankt voor de info..ik zal binnenkort eens bellen.


Mijn modem reset het wachtwoord van het modem (admin) niet. Gereset via website, met paperclip, met en zonder netwerkkabel. Ook via de kpn thuis app geprobeerd.

Niets werkt, uiteraard qr code gescand maar hij zegt nog steeds foutief wachtwoord.

Kan iemand op afstand een harde reset geven zodat ik in mijn modem kan?

Vast bedankt

moet de desbetreffende persoon thuis zijn als er gebeld wordt voor verrificatie?

 


Inmiddels na 2 telefoonsessies en alles geprobeerd te hebben, tig keer gereset op alle mogelijke manieren en alle browsers geprobeerd, met en zonder qr code. geen resultaat.

Ik kan gewoon niet inloggen in het modem. Het ww is niet correct 

Nu heb ik gisteren een nieuw modem ontvangen en bij de eerste poging gelijk ingelogd.

Probleem opgelost, enige verklaring is dat het ww op het modem niet juist op de sticker stond.

Het internet valt helaas nog steeds soms kort uit, dit is met het nieuwe modem niet opgelost.

Meestal na 17.00 uur en willekeurig soms ook een dag niet, soms een paar keer achter elkaar. Is maar kort, ongeveer 2 minuten. Verbinding met het modem blijft maar geen internet. Iemand nog een oplossing hiervoor?


@Janmon wil je aangeven welke apparatuur je in je netwerk hebt? Is dat alleen laptops en mobieltjes? Of ook andere apparatuur zoals omvormers, switches of eigen versterkers? 

Verder geef je aan dat het meestal na 9 uur gebeurt. Dat is rond dezelfde tijd dat de verlichting aan gaat bij de meeste mensen. Heb je iets als smartverlichting? En bedien je deze rond diezelfde tijd?

Als je je profiel invult kan ik ook zien of het wegvallen voor of na het modem voorkomt. Ik kijk graag met je mee. 🙂


@Bram_

Profiel ingevuld.

Internet valt willekeurig soms kort uit. Geen smartverlichting en meestal in de avond, zeg maar na 17.00 uur uitval, overdag nog niet gehad maar we zijn de meeste dagen overdag niet thuis. 2 dagen thuiswerken. Geen duidelijke oorzaak voor mij te vinden. 

Ik heb wel een devolo set aangesloten maar heb deze ook wel eens een paar dagen losgekoppeld en toen nog steeds af en toe wegvallen. Het is maar kort en daarna komt het vanzelf weer terug  de verbinding met het modem blijft maar het internet valt dus weg.

Als je kan zien of het voor of na het modem gebeurt dan dit graag controleren.

Ik hoor graag van je als je een oplossing hebt.

Jan


@Janmon ik zie inderdaad het internet rond die tijd vaak wegvallen. Hierbij gebeurt dit altijd vanuit het modem. Met uitzondering van 1 keer op 17 januari. 

Ik wil nog 1 ding uitproberen. Gezien het altijd rond dezelfde tijd voorkomt wil ik je vragen wanneer mogelijk alle apparatuur tussen 18:30 en 20:30 af te koppelen. Doe dit op de dagen waarop je hiervoor de mogelijkheid hebt. Laat daarna hier weten op welke dagen je dit gedaan hebt. Dan kan ik zien of op die dagen de verbinding wel of niet is uitgevallen. 

Als de verbinding dan nog steeds wegvalt heb ik voldoende informatie om de technische dienst aan te sturen. Als de verbinding op die dagen niet wegvalt weten we zeker dat het in 1 van je apparaten zit. Dan kunnen we op zoek door uit te sluiten. 


@Bram_ 

Bedankt voor je reactie. Ik zal proberen om de verbindingen van het modem los te koppelen voor de genoemde tijd.

Ook het tv kastje, de vip5502, neem ik aan?

Verder kunnen we gewoon alles via de wifi gebruiken op deze momenten?


Net uitval gehad. Zie screenshot van de log 

Misschien heb je hier iets aan.

 

 


@Bram_  Na het vervangen van het modem op 24 januari hebben we maar 4x kort uitval van internet gehad. Laatste keer 1 februari om 20.13 uur volgens de log. Met het vorige modem bijna elke dag en soms meerdere keren per dag.

Op maandag 30 januari heb ik van 14.30 tot 22.00 alles losgekoppeld van het modem en geen uitval, echter op de meeste andere dagen ook niet.

Omdat het nu veel minder vaak voorkomt kunnen we hier, denk ik, geen conclusies aan hangen.

Ik denk dat de oorzaak niet in de huissituatie zit, aangezien ik bij de vorige provider met dezelde apparatuur aangesloten nooit problemen heb gehad. 

Ik kreeg ook nog een sms dat hier in wijk verbeteringen worden doorgevoerd op 6 februari…

Ik blijft het in de gaten houden en bij meer info laat ik het weten. 

 


@Janmon is goed. Ik zeg overigens ook niet dat de apparatuur het probleem is. Eerder de samenwerking tussen onze apparatuur en de jouwe samen. En dan is het vaak een probleem van instellen om alles werkend te krijgen. Er hoeft dan dus niet iets direct vervangen te worden. 

Verder is het wel interessant dat zonder andere apparatuur er geen uitval was. Als je het nog een paar dagen kan testen kan ik van afstand zien of er ongemerkt niet toch wegval is geweest. Als je nog een paar keer zou kunnen testen dan kan ik het hier nakijken.

Ik ben het met je eens dat we niet direct conclusies kunnen trekken.