Skip to main content

Wanneer komt de door mij langverwachte update van het Box 14 modem.

Mijn huisautmatisering (Homey) werkt nog steeds niet goed omdat het modem bepaalde UBuntu clients (waaronder Homey) geen ipv4 adressen geeft. KPN is hier al van op de hoogte en heeft hier een fix voor geschreven. Alleen moeten ze die dan nog wel beschikbaar stellen 😢 De helpdesk kan me niet helpen misschien dat hier op het forum een moderator of zo meer invloed heeft.

Als er nieuwe firmware beschikbaar is wordt die doorgaans automatisch geïnstalleerd. Verder worden updates hier aangekondigd. 


Bedankt @Henk2304 dat wist ik gelukkig al allemaal. het is alleen frustrerend dat blijkbaar een KPN medewerker deze update al gepushed heeft gekregen en dat wij moeten wachten op een update. het probleem zou al verholpen moeten zijn maar ondertussen wacht ik al een paar weken op deze update en werkt mijn huis automatisering dus niet goed.

 


Tja, kpn test firmware eerst voordat ze het op klanten loslaten. Het goed nieuws voor jou is dat er blijkbaar wel nieuwe firmware in de pijplijn zit. Nog ff geduld dus. 


@19Leeuw60 Lijken jouw problemen een beetje hierop? Laat je niet misleiden door de titel 😁
 

 


Ook ik zit met smart te wachten op  een update waardoor mijn Homey Pro weer gaat werken….


@19Leeuw60 Lijken jouw problemen een beetje hierop? Laat je niet misleiden door de titel 😁
 

 

Hoi @SaltyBart ik ben niet technisch genoeg om het met zekerheid te zeggen maar mij lijkt dat toch een ander probleem


Ik vind het jammer dat het zo lang duurt voordat de update uitgerold wordt. Vandaag nog maar eens met de helpdesk gebeld maar helaas daar kom ik ook niet verder mee. Ik hoop nu toch echt op een kerstcadeau 


Ik vind het jammer dat het zo lang duurt voordat de update uitgerold wordt. Vandaag nog maar eens met de helpdesk gebeld maar helaas daar kom ik ook niet verder mee. Ik hoop nu toch echt op een kerstcadeau 

Bellen met de helpdesk over deze kwestie gaat je helaas niet helpen vrees ik.
Het modem team is er inmiddels mee bekend, dit is ook bevestigd door @Maja_.
We zullen nu toch echt rustig moeten afwachten totdat de problemen zijn verholpen door het modem team en tot wanneer de update voor de v14 officieel uitgebracht gaat zijn.

Als dit echt een deal breaker is voor je, kan je verzoeken voor een ouder modem of een FRITZ!Box.
Echter zitten daar wel kosten aan, de FRITZ!Box. Een ouder KPN modem betekend dat je geen van 4 Gbit/s (Laat ik het goed zeggen voordat ik weer op me kop krijg van @Wim27) verbinding meer zal hebben.

Dus het is of een downgrade van je abonnement of even geduld :)


Is ‘even geduld’ dan enkele weken of enkele maanden?


Is ‘even geduld’ dan enkele weken of enkele maanden?

Die vraag laat ik over aan de medewerkers van KPN ;) 


Ik kan er geen termijn aan hangen. Ik weet het gewoonweg niet.  Ik zou zeggen abonneer je op de Product Updates. Daar delen we de update zodra die er is.


Bedankt voor je reactie @Bart_Z  en ja ik had me al aangemeld en ik kijk ook iedere dag naar mijn modem welke versie hij heeft en of hij niet stiekem al geüpdatet is. het is kl… dat wachten


Het zou ons erg helpen als misschien alleen de fix gepusht kan worden die er voor gaat zorgen dat wij onze Homey Pro weer kunnen gebruiken. 
Dat is niet zo heel ingewikkeld denk ik. 


Het zou ons erg helpen als misschien alleen de fix gepusht kan worden die er voor gaat zorgen dat wij onze Homey Pro weer kunnen gebruiken. 
Dat is niet zo heel ingewikkeld denk ik. 

Daar zou ik ook heel gelukkig mee zijn ik wil ook graag als tester dienen voor deze fix/iupdate


Ik snap het, en die komt ook voor zover ik heb begrepen. Maar wanneer weet ik niet, ik kan dat ook niet versnellen. 


@Bart_Z  Dankjewel voor je reactie, we weten nu i.i.g. zeker dat KPN er wel mee bezig is. Nu maar hopen dat het snel wordt gepusht. 


@Bart_Z  Dankjewel voor je reactie, we weten nu i.i.g. zeker dat KPN er wel mee bezig is. Nu maar hopen dat het snel wordt gepusht. 

Ja ik zie ook ander meldingen over het modem hier met de reactie wordt de volgende update opgelost. Inderdaad hopelijk snel voor de feestdag

 


Kijken wat er sneller is de mogelijkheid om de fritzbox 5590 te bestellen bij mijn 4GB abonnement dat zou dit jaar nog komen of de update van het box 14 modem. 


Ik heb mijn probleem maar anders opgelost wilde niet de kerstdagen zonder mijn Homey en andere zaken zitten.

Ik heb een Fritzbox 5590 Fiber gekocht en de box 14 vervangen.

Als werkt als een zonnetje, kost wat maar dan heb je ook wat.


Ik zou heel graag willen weten hoelang het nog gaat duren voordat de Box 14 een firmware update krijgt waardoor ik mijn Homey Pro weer kan gebruiken. Ik zit te twijfelen om desnoods maar een Fritzbox aan te schaffen omdat ik niet maanden wil wachten..


Ik zou heel graag willen weten hoelang het nog gaat duren voordat de Box 14 een firmware update krijgt waardoor ik mijn Homey Pro weer kan gebruiken. Ik zit te twijfelen om desnoods maar een Fritzbox aan te schaffen omdat ik niet maanden wil wachten..

Ik heb op vele manier geprobeerd om daar achter te komen maar niemand kon mij dat vertellen daarom had ik ook maar besloten om een fritzbox te kopen en ook niet te wachten op een fritzbox van KPN die eind van vorig jaar beschikbaar zou komen.


Volgens mij is er niets aangekondigd.  Maar m,n box 14 is wel van een nieuwe firmware voorzien 

Hoop verbeterd maar veel nog niet helaas.  


Dankjewel voor de tip Eddy75 !! Yes, Homey werkt weer na een herstart van het modem. 


En het rode lampje is nu weer groen,.,    heerlijk 


Hahaha ja inderdaad, al vindt ik mijn Homey wel belangrijker dan het lampje 😄