Skip to main content

Mijn huisautomatisering (Homey) heeft een probleem dat hij geen verbind kan maken met internet via het nieuwe modem box 14 nu schijnt dat in een volgende update van de Box 14 modem opgelost moeten zijn.

Omdat mijn huisautomatisering nu niet goed werkt hierdoor is mijn vraag wanneer kan ik die update verwachten.?

Waarom kun je niet verbinden met de 14, welke (fout)meldingen krijg je @19Leeuw60 ?

Klachten die de router aangaan kun je melden via de feedback-knop, dat is de kortste lijn naar de ontwikkelaars.

Heb je extra-wifi al geactiveerd met verschillende wifi-namen voor de 2.4- en de 5.0-band en via de extra-wifi proberen te verbinden?

Heb je ook eventueel de wifi6-band al eens uitgeschakeld en alleen de wifi5-band geactiveerd?

Apparaten die geen wifi6 ondersteunen kunnen connectieproblemen ondervinden als wifi6 geactiveerd is.

Heb je WPA wel op WPA2/3 staan en niet alleen op WPA3, alleen op WPA3 kunnen ook nog niet veel apparaten mee overweg.

Kijk ook eens via onderstaande link voor aanvullende info:

 

 


Hoi @Nomen Nominandum 

Wifi 6 heb ik al uitgezet.

Ik heb een extra kanaal voor 2.4 en 5.0 band aangemaakt.

En de beveiliging staat ook op WPA2/3

Hij kan gewoon geen verbinding maken geeft aan inlognaam of wachtwoord fout als ik wifi probeer.

Mij Homey zit ook bekabeld rechtstreeks in het modem en ook die verbinding gaat niet goed.

Ik heb het nog niet gemeld via de feedback-knop dat ga ik zo eens doen.

Ik heb hierover contact met Athom gehad de makers van Homey en er waren al meer mensen die er last van hadden een van de mensen was een KPN medewerker en deze had direct contact gehad met de developers van de Box 14 die hebben wijzigingen aangebracht en deze naar hem gepusht waarmee het probleem is opgelost. Ik moet natuurlijk wachten tot iedereen de update krijgt want de helpdesk van KPN kan me daarbij ook niet helpen.

Athom geeft natuurlijk niet aan mij door wie die medewerker was helaas.


Je zou de Homey-apparatuur eens kunnen resetten naar fabriekswaarden en dan weer aansluiten op de 14 als nieuw uit de doos. Dan zijn de oude instellingen van het oude modem  weg en begin je met een schone lei @19Leeuw60 

 

 


@Nomen Nominandum 

Heb ik ook al gedaan terug naar fabrieksinstellingen enz.

Ik heb ook meer dan een week in contact gestaan met de helpdesk van Athom en van alles geprobeerd in overleg met de helpdesk. Het ligt echt aan de Box 14 niet aan de Homey dat heeft Athom mij ook bevestigd nadat een Homey (KPN medewerker) gebruiker gemeld had dat het probleem opgelost is bij een volgende update van de BOX 14 die hij al ontvangen had omdat hij dichter bij het vuur zit en contact had gehad met de developers.

 


Als er dan een keer een update komt, ben ik benieuwd of het geholpen heeft en wat of de oorzaak was/is dat het nu niet werkt.

Houd het forum s.v.p. op de hoogte van de ontwikkelingen @19Leeuw60 


@Nomen Nominandum zal ik doen. ik hoop natuurlijk dat de KPN medewerker met de oplossing of conectie dit leest zodat ik ook de update ontvang.


Kan die Homey niet op een statisch ip adres worden gezet of is dit al geprobeerd?


Bedankt voor het meedenken @BruisTablet maar ook dat lukt niet hij maakt zelfs bedraad geen verbinding tussen de Homey en het modem waarin hij rechtsreeks is ingestoken.


Ook ik heb hetzelfde probleem en na contact met de Homey helpdesk weet ik eindelijk waarom mijn Homey niet meer werkt. Volgens de Athom helpdesk heeft KPN een fix voor de box 14 maar is deze nog niet uitgerold. 

Ik hoop dus dat dat zo snel mogelijk gaat gebeuren…..

 

Athom helpdesk:

Het is ons bekend dat de KPN 14 modums problemen geven. Dit komt doordat KPN bepaalde UBuntu clients (waaronder wij) geen ipv4 adressen krijgen. KPN is hier al van op de hoogte en heeft hier een fix voor geschreven. 


En geen antwoord van kpn .?


Nee, niets helaas.


Goed nieuws vanuit KPN! Gisteren is er een update uitgerold voor de Box14. Het betreft versie 16.00. 
Hiermee moeten de problemen die er waren met het Homey systeem opgelost zijn. 


Top, hier werkt alles weer 😀 


Hoe krijg ik deze update, wordt deze gefaseerd uitgerold?
Ik heb de Box14 herstart (en van het stroom af gehaald) maar helaas nog geen update.


Hoe krijg ik deze update, wordt deze gefaseerd uitgerold?
Ik heb de Box14 herstart (en van het stroom af gehaald) maar helaas nog geen update.

Binnen het instellingen menu kun je zien dat er een updare klaartstaat en downloaden @Duuke 


Hoe krijg ik deze update, wordt deze gefaseerd uitgerold?
Ik heb de Box14 herstart (en van het stroom af gehaald) maar helaas nog geen update.

Binnen het instellingen menu kun je zien dat er een updare klaartstaat en downloaden @Duuke 

Daar staat niets en de Upgrade button is inactief.


Hier nog niks zichtbaar.


Bij mij kwam de update spontaan nadat ik het modem teruggezet had op Fabrieksinstellingen.  

Volgens mij was dat bij meer mensen zo.  

 

 

 


Goed nieuws vanuit KPN! Gisteren is er een update uitgerold voor de Box14. Het betreft versie 16.00. 
Hiermee moeten de problemen die er waren met het Homey systeem opgelost zijn. 

Zal dit ook een oplossing geven voor mijn steam deck? deze heeft ook problemen  met verbinden. 

Wordt de update gefaseerd uitgerold? Ik heb nog niks, ook na een reset niet. 


Goed nieuws vanuit KPN! Gisteren is er een update uitgerold voor de Box14. Het betreft versie 16.00. 
Hiermee moeten de problemen die er waren met het Homey systeem opgelost zijn. 

Zal dit ook een oplossing geven voor mijn steam deck? deze heeft ook problemen  met verbinden. 

Wordt de update gefaseerd uitgerold? Ik heb nog niks, ook na een reset niet. 

In de modem kun je zien of de update klaar staat en dan installeren @Dexist 


Goed nieuws vanuit KPN! Gisteren is er een update uitgerold voor de Box14. Het betreft versie 16.00. 
Hiermee moeten de problemen die er waren met het Homey systeem opgelost zijn. 

Zal dit ook een oplossing geven voor mijn steam deck? deze heeft ook problemen  met verbinden. 

Wordt de update gefaseerd uitgerold? Ik heb nog niks, ook na een reset niet. 

In de modem kun je zien of de update klaar staat en dan installeren @Dexist 

De upgrade knop is nog grayed-out. Nog even wachten dus lijkt mij