Skip to main content

Wanneer komen trouwe klanten in aanmerking voor een toezending c.q. upgrade naar de Experiabox 12 .
Men maakt reclame dat die nóg betere wifi heeft en andere voordelen. Waarom krijgen reeds bestaande trouwe klanten daar geen berichten over? Moet je dan eerst weer een jaartje weggaan om van voordeeltjes gebruikt te kunnen maken of loont het blijven ook? Bovendien past zwart ook beter in mijn interieur ! 😉

Je krijgt em als je huidige modem kapot is. Misschien, want niet iedere verbinding is geschikt voor de box 12. Welke heb je nu?


@Pollie53 En je geloofd die reclame blindelings.😜😜

De V10 blijft toch 1 van de betere zolang ze met de fikken van de firmware afblijven.😁😁


Hoi @Pollie53 en bedankt voor jouw berichtje :)

 

We ruilen een Experia Box alleen maar om wanneer deze defect is. Het zou ook totaal niet duurzaam zijn om alle klanten die nu bijvoorbeeld een v10 hebben staan deze om te laten ruilen voor een Box 12. Ben ook bang dat dit nogal in de kosten zou gaan lopen! Daarbij is de Box 12 niet geschikt voor ieder lijntype. Welke Experia Box heb je op dit moment in gebruik?


Maar het zou wel makkelijk zijn als je overstapt  naar een nieuw pakket met ingebouwde chromecast dat je beperkt zijn met een v 10 modem zoals bijvoorbeeld  dat je kpn tv+niet draadloos  kan aansluiten  geen gastnetwerk hebt alleen via omwegen. En de netwerken niet kan scheiden in2.4 ghz en 5ghz netwerk. Dus met andere woorden je bent vooruit gegaan met je  wifi verbinding naar wifi 6 maar verliest wel veel van de mogelijkheden  die met wifi  5had.  Dit gaat wel om een vdsl pairbonding aansluiting

 


Dit gaat wel om een vdsl pairbonding aansluiting

Dit ondersteunt de KPN Box niet. Klanten met pairbonding zullen altijd een Experiabox v10 moeten hebben. Totdat ze glasvezel krijgen.

Heel misschien komt er ooit nog eens een nieuw model modem komt van KPN wat pairbonding ondersteund. Maar ik acht de kans heel klein. 


Toen ik klant werd bij KPN kreeg ik de box 12, er was nog geen glasvezel aanwezig op mijn adres en voor een degelijke snelheid had ik pairbonding nodig, er kwam een monteur langs om dit te regelen en ruilde de 12 om naar een 10. Ondertussen 2 jaar later heb ik wel glasvezel. Is het dan wel mogelijk om de 12 terug te krijgen of moet ik het met de 10 doen?


Hou die v10. Die echt beter dan de box 12 tot nu toe.


@Joep1965  haha ook bekabeld tv werkt bij mij niet hij gaf bij mij steeds aan netwerkkabel niet aan gesloten en viel het beeld uit of  stond het beeld stil terwijl de monteur  het bij mij had aangesloten.


@Joep1965  haha ook bekabeld tv werkt bij mij niet hij gaf bij mij steeds aan netwerkkabel niet aan gesloten en viel het beeld uit of  stond het beeld stil terwijl de monteur  het bij mij had aangesloten.

Dan is gewoon de kabel niet goed. Tv bekabeld op de v10 moet gewoon werken.

Ik heb een KPN Box 12. Die staat werkeloos naast de meterkast. En ik gebruik de Experiabox v9. Twee TV+ ontvangers erop. Werkt prima.


Ik heb de v10 met een bekabelde tv box en ervaar geen enkel probleem.


Toen ik klant werd bij KPN kreeg ik de box 12, er was nog geen glasvezel aanwezig op mijn adres en voor een degelijke snelheid had ik pairbonding nodig, er kwam een monteur langs om dit te regelen en ruilde de 12 om naar een 10. Ondertussen 2 jaar later heb ik wel glasvezel. Is het dan wel mogelijk om de 12 terug te krijgen of moet ik het met de 10 doen?

Vaak pas als het modem gebreken vertoont

Hoi @Pollie53 en bedankt voor jouw berichtje :)

 

We ruilen een Experia Box alleen maar om wanneer deze defect is. Het zou ook totaal niet duurzaam zijn om alle klanten die nu bijvoorbeeld een v10 hebben staan deze om te laten ruilen voor een Box 12. Ben ook bang dat dit nogal in de kosten zou gaan lopen! Daarbij is de Box 12 niet geschikt voor ieder lijntype. Welke Experia Box heb je op dit moment in gebruik?

Is het dan wel duurzaam klanten te voorzien van nieuwe producten die kwa ontwikkelingen nog niet juist werken dat er dan nieuwe materiaal opgestuurd moet worden(blijk het probleem als  nog te bestaan dan weer andere kabels toe te sturen kijken of het daarmee wel werkt) naar behoren te laten werken en daarbij aan de klant vragen  om zelf alles om te wisselen omdat daar geen service wordt vverleend. Terwijl  het een kleine moeite is om een monteur langs te laten kosteloos langs te sturen om het probleem  om op locatie het probleem op te lossen dat gebeurd ook niet. Misschien een idee om eerst het product minimaal een jaar door veel vaste klanten te laten testen en kijken hoe het product in praktijk werkt alvorens het uit te rollen voor de gehele markt dan weet je dat het product wel goed werkt.

 

@Pollie53  Modem wordt alleen omgeruild Ala hij defect is. Heel jammer dit. Omdat je Als kant ee niks aan kan doen dat destijds  geen glasvezelverbinding was.  Bj mij staan nu 2 superwifipunten  en is de snelheid echt wel goed wat internet en wifi betreft alleen het de kpntv+box werkt niet naar behoren.


Toen ik klant werd bij KPN kreeg ik de box 12, er was nog geen glasvezel aanwezig op mijn adres en voor een degelijke snelheid had ik pairbonding nodig, er kwam een monteur langs om dit te regelen en ruilde de 12 om naar een 10. Ondertussen 2 jaar later heb ik wel glasvezel. Is het dan wel mogelijk om de 12 terug te krijgen of moet ik het met de 10 doen?

Vaak pas als het modem gebreken vertoont

Hoi @Pollie53 en bedankt voor jouw berichtje :)

 

We ruilen een Experia Box alleen maar om wanneer deze defect is. Het zou ook totaal niet duurzaam zijn om alle klanten die nu bijvoorbeeld een v10 hebben staan deze om te laten ruilen voor een Box 12. Ben ook bang dat dit nogal in de kosten zou gaan lopen! Daarbij is de Box 12 niet geschikt voor ieder lijntype. Welke Experia Box heb je op dit moment in gebruik?

Is het dan wel duurzaam klanten te voorzien van nieuwe producten die kwa ontwikkelingen nog niet juist werken dat er dan nieuwe materiaal opgestuurd moet worden(blijk het probleem als  nog te bestaan dan weer andere kabels toe te sturen kijken of het daarmee wel werkt) naar behoren te laten werken en daarbij aan de klant vragen  om zelf alles om te wisselen omdat daar geen service wordt vverleend. Terwijl  het een kleine moeite is om een monteur langs te laten kosteloos langs te sturen om het probleem  om op locatie het probleem op te lossen dat gebeurd ook niet. Misschien een idee om eerst het product minimaal een jaar door veel vaste klanten te laten testen en kijken hoe het product in praktijk werkt alvorens het uit te rollen voor de gehele markt dan weet je dat het product wel goed werkt.

 

@Pollie53  Modem wordt alleen omgeruild Ala hij defect is. Heel jammer dit. Omdat je Als kant ee niks aan kan doen dat destijds  geen glasvezelverbinding was.  Bj mij staan nu 2 superwifipunten  en is de snelheid echt wel goed wat internet en wifi betreft alleen het de kpntv+box werkt niet naar behoren.

Je zegt dat het een kleine moeite kost om een monteur langs te laten sturen maar dat ben ik toch niet geheel met je eens @asrah . Het is niet zo dat we een overschot aan monteurs hebben ;)

Over de grote lijn is er nu eenmaal voor deze aanpak gekozen (dat een modem alleen wordt omgeruild wanneer deze defect is) in het kader van duurzaamheid. Natuurlijk heb je ook uitzonderingssituaties, dat houd je altijd. 


Het antwoord is niet zo ingewikkeld: 

Heb je nog een V7, V8 of V9? Dan kun je dat oude modem gratis omruilen via deze tool: 

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

De V10 en V10A zijn hele goede modems en die worden niet omgeruild zolang die uiteraard niet defect zijn geraakt. 
 

 


Toen ik klant werd bij KPN kreeg ik de box 12, er was nog geen glasvezel aanwezig op mijn adres en voor een degelijke snelheid had ik pairbonding nodig, er kwam een monteur langs om dit te regelen en ruilde de 12 om naar een 10. Ondertussen 2 jaar later heb ik wel glasvezel. Is het dan wel mogelijk om de 12 terug te krijgen of moet ik het met de 10 doen?

Vaak pas als het modem gebreken vertoont

Hoi @Pollie53 en bedankt voor jouw berichtje :)

 

We ruilen een Experia Box alleen maar om wanneer deze defect is. Het zou ook totaal niet duurzaam zijn om alle klanten die nu bijvoorbeeld een v10 hebben staan deze om te laten ruilen voor een Box 12. Ben ook bang dat dit nogal in de kosten zou gaan lopen! Daarbij is de Box 12 niet geschikt voor ieder lijntype. Welke Experia Box heb je op dit moment in gebruik?

Is het dan wel duurzaam klanten te voorzien van nieuwe producten die kwa ontwikkelingen nog niet juist werken dat er dan nieuwe materiaal opgestuurd moet worden(blijk het probleem als  nog te bestaan dan weer andere kabels toe te sturen kijken of het daarmee wel werkt) naar behoren te laten werken en daarbij aan de klant vragen  om zelf alles om te wisselen omdat daar geen service wordt vverleend. Terwijl  het een kleine moeite is om een monteur langs te laten kosteloos langs te sturen om het probleem  om op locatie het probleem op te lossen dat gebeurd ook niet. Misschien een idee om eerst het product minimaal een jaar door veel vaste klanten te laten testen en kijken hoe het product in praktijk werkt alvorens het uit te rollen voor de gehele markt dan weet je dat het product wel goed werkt.

 

@Pollie53  Modem wordt alleen omgeruild Ala hij defect is. Heel jammer dit. Omdat je Als kant ee niks aan kan doen dat destijds  geen glasvezelverbinding was.  Bj mij staan nu 2 superwifipunten  en is de snelheid echt wel goed wat internet en wifi betreft alleen het de kpntv+box werkt niet naar behoren.

Je zegt dat het een kleine moeite kost om een monteur langs te laten sturen maar dat ben ik toch niet geheel met je eens @asrah . Het is niet zo dat we een overschot aan monteurs hebben ;)

Over de grote lijn is er nu eenmaal voor deze aanpak gekozen (dat een modem alleen wordt omgeruild wanneer deze defect is) in het kader van duurzaamheid. Natuurlijk heb je ook uitzonderingssituaties, dat houd je altijd. 

Is het dan wel duurzaam een niet goed door ontwikkeld product wat nog veel fouten  naar kpn zijn eigen zeggen volop te laten produceren en de klanten die product hebben zoveel extra materiaal op te sturen  in de hoop dat het wel zal gaan werken ipv een monteur erop af te sturen die ff thuis bij de klant kijkt wat een probleem en hoe dat verholpen kan worden. Zodat de monteur ter plaatse kan kijken wat er speelt en de klant gerichter kan helpen en indien nodig producten zoals de modem of tv kastjes vervangen.

Een modem die je vervangt wordt niet vernietigd maar gereinigd de hardware wordt gecontroleerd en daarna voorzien van de nieuwste software en vervolgens komt die weer via kpn bij de klant terrecht. Als zijnde nieuwe modem. Op afstand kan je namelijk niet zien wat er werkelijk speelt.


Je krijgt em als je huidige modem kapot is. Misschien, want niet iedere verbinding is geschikt voor de box 12. Welke heb je nu?

 nou bij geeft hij het v kastje aan dat de netwerkkabel(en dan loop het beeld vast of valt keer op keer e draadloos heb ik er wat mimder last van )niet is aangesloten terwijl de monteur deze  heeft aangesloten.

 

admin: eigen topic


@anonymous 

Lijkt me duidelijk dat je nog nooit een kwaliteits modem/router van dichtbij gezien hebt. Of je moet het hebben over de boxen die KPN aanbiedt.