Skip to main content
Vraag

Wanneer wordt de KPN Box 14 beschikbaar op mijn adres?

• December 14, 2025
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Hoe kan ik te weten komen wanneer de KPN Box 14 (met de 10 Gbps poort) voor mijn adres beschikbaar komt? Ik zie nu dat de maximale snelheid 1Gbps is als ik een abonnement wil afsluiten bij KPN. Ik heb momenteel Odido en mijn snelheid is nu 2Gbps, dus het kan wel maar KPN biedt niets aan boven 1Gbps op mijn adres. Wanneer is dat wel beschikbaar of hoe kan ik daar informatie over vinden?

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 14, 2025

Gebruik je die enorme snelheid wel?

Op de oudere glasvezel netten is de snelheid nog tot 1 Gbps. Bij mijn moeder, aangelegd in 2011, ook.

Wanneer dié zijn aangepast.... Mogelijk dat ​@Ik_Combineer er misschien iets over kan / mag zeggen. 

• December 14, 2025

Wanneer is dat wel beschikbaar of hoe kan ik daar informatie over vinden?

Daar doet KPN geen uitspraken over. Er is geen planning die publiek inzichtelijk is. Je zult het gewoon af moeten wachten.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 14, 2025

Gebruik je die enorme snelheid wel?

Op de oudere glasvezel netten is de snelheid nog tot 1 Gbps. Bij mijn moeder, aangelegd in 2011, ook.

Wanneer dié zijn aangepast.... Mogelijk dat ​@Ik_Combineer er misschien iets over kan / mag zeggen. 

Al zou ik het weten dan mag ik daar niks over zeggen. En ik weet er helemaal niks over. Ook als er pop's in onze regio worden omgebouwd horen we het niet. Dat merken we dan opeens omdat we 4Gb klanten zien waar dat voorheen niet zo was. Dus de planning om kasten om te bouwen is enkel need to know.

Dat odido wel hoger aan kan bieden betekend dat hun ruimte in onze pop huren om eigen apparatuur te plaatsen. Het is niet een onwil van KPN maar technisch niet mogelijk om meer dan 1Gb te leveren.