Skip to main content
Vraag

Wat doet de optie 450Mb bij WiFi globale configuratie op de Experiabox V10?

• February 12, 2025
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

Bij WiFi globale configuratie is er een optie om 450 Mb aan of uit te zetten. is dit een beperking of een verruiming? Wat betekent het als ik het aan vink ?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 12, 2025

Beste ​@HenryRhout dat betreft de kanaalbreedte van de 2.4-band.

Standaard is de kanaalbreedte 20 en als je een vinkje zet bij 450Mbit/s wordt de kanaalbreedte 40.

Dat kan qua snelheid voordelig, maar ook nadelig uitpakken. Afhankelijk van de kanaalbezetting in je naaste omgeving. Gewoon uitproberen. Het beste advies is gewoon op 20 laten staan, dus zonder vinkje.

De kanalen zelf kun je het beste op AUTO laten staan.

• Auteur
  • Topper
  • February 12, 2025

Dag JanD, dank je wel voor de uitleg. Ik kon dit namelijk nergens in de doc vinden. Het is in ieder geval geen cruciale setting als ik het goed begrijp .Ik heb diverse ip-cams op het net. Is het dan aan te raden om het vinkje weg te laten omdat er dan veel verkeer kan zijn ivm bewegingsdetecties? Hoe dan ook ik ga wat experimenteren  Nogmaals dank.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • February 14, 2025

Hi ​@HenryRhout, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door JanD, waarvoor dank. 

Is het dan aan te raden om het vinkje weg te laten omdat er dan veel verkeer kan zijn ivm bewegingsdetecties? Hoe dan ook ik ga wat experimenteren  Nogmaals dank.

Dit heeft voornamelijk te maken met de netwerken in je omgeving. Als andere netwerken op dezelfde kanalen/frequentie zitten kan dit verstoren. Het is inderdaad wat je zegt: even experimenteren en kijken wat het beste werkt. 🙂