Skip to main content

Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Fritz!Box 7590 XA. 

 

Wifi boven is echter niet zo goed dus vraag ik mijzelf af…..

 

Fritz Extender 3000AX of een extra 7590 boven? 

Ik heb een kabel boven liggen….

Een extra 7590 boven kan geen kwaad. Die moet dan wel in de mesh slave stand worden geconfigureerd en de 7590AX beneden als master.

Hoe zou je dit willen aansluiten? Het beste is dan wel bekabeld met minimaal cat6


heb je een vaste netwerk kabel naar boven lopen? of wil je 2e fritzbox/repeater via de wifi met elkaar verbinden??

eventueel zou een fritzbox 4060 misschien een betere keuze zijn dan de fritzbox 7590 AX.


Even ter info….

 

ik heb bijna alles bedraad aangesloten. Het is dus eigenlijk alleen voor iphone 13, ipad en samsung gsm


de 3000ax is een te dure oplossing en het geld alleen meer dan waard als je hem draadloos neerzet, dan kan ie een extra kanaal inzetten voor communicatie met je router. Jij hebt een kabel boven, dus zonde geld.

Ook een tweede router is zonde van je geld, zeker de 7590, want die doet geen AX.

Mijn aanbeveling:

Ik zou zeggen, je hebt een kabel liggen dus  neem een (of twee) 1200ax, voor 75 euro/stuk zal de performance je echt positief verbazen!


Een tweede 7590 heeft als voordeel dat je een reserve hebt als de eerste uitvalt. 
Bij mij werkt een 7490in mesh  achter een 7590 prima. 


als het puur is om het wifi netwerk te vergroten. zou ik inderdaad ook de fritz repeater 1200ax adviseren. een tweede fritzbox is zonde van het geld om puur het wifi bereik te vergroten. of eventueel een 3000ax als je de vaste verbinding niet meteen kwijt wil zijn.


Een tweede 7590 heeft als voordeel dat je een reserve hebt als de eerste uitvalt. 
Bij mij werkt een 7490in mesh  achter een 7590 prima. 

 

Hetzelfde hier, echter een 7560 middels LAN op 7590 en een 1750E via WiFi, alles in Mesh. Het voordeel van FB is dat alles lekker op elkaar aansluit.