Skip to main content
Vraag

Wat is de wachttijd tussen het aanmelden van je eigen router en het terugbellen van de KPN Servicedesk?

• April 16, 2026
  • 3 reacties
  • 10 keer bekeken

Ik heb een Fritzbox  5530 met  een SFP XGS-PON glasvezel adapter  erin. De  Frtizbox + adapter  ziet  de  glasvezel goed en heeft  ook een kpn glasvezelprofiel erin zitten. Nu moet  je  via  de KPN  servicetool het  modem-identificatienummer  doorgeven en je  telefoonummer waarop je  teruggebelt  word  om de  glasvezel verbinding  om te  zetten naar  je  eigen modem/router. Mijn vraag: 1, Hoe lang  duurt  het  voordat  de  servicedesk je  terugbelt  en 2, kan de  verbinding  tijdens  het  contact met de  servicedesk gelijk getest  worden als  de  fritzbox gelijk aan de  glasvezel gekoppeld  wordt..  Alvast  bedankt  voor jullie  antwoord! 

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 16, 2026

Beste ​@JanZo het aanmelden van je eigen router is alleen nodig als je de router rechtstreeks op de FTU aan wilt sluiten zonder gebruik van de XGS-PON glasvezelkast.

Of is dat ook de bedoeling?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

@JanD  de 5530 is een glasvezelrouter, daar gaat inderdaad rechtstreeks de glasvezelkabel in.​

@JanZo Ik denk dat het terugbellen bedoeld is om meteen te checken of alles werkt. Heb het zelf zo niet bij mij, dus het is gissen :)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 16, 2026

Dit is inderdaad de reden ​@JanZo ​@XS4-Arjan. Dat bellen is puur om op dat moment de nieuwe ONT te registreren en mocht dit dan nog niet werken direct de oude ONT weer te activeren.