Skip to main content

Goedemiddag allemaal, 

Al sinds donderdag 23 mei heb ik mijn handen vol aan het helpen van familie, vrienden en andere kennissen, die allemaal hetzelfde probleem hebben: hun Experiabox staat weer terug in de fabrieksinstellingen, waardoor de WiFi netwerken plat lijken te liggen.

Is natuurlijk niet helemaal het geval, er hangt nog steeds een werkend netwerk in de lucht, maar dat is die standaard SSID met het standaard wachtwoord. Weer even de "eigen" gegevens terugzetten lost dat probleem op.

De SuperWifi punten geven een paars lichtje en moeten opnieuw gekoppeld worden.

Nou ben ik vooral even nieuwsgierig: weet KPN hier überhaupt van, aangezien dit nergens terug te vinden is en er niets gecommuniceerd wordt? De mensen die ik tot nu toe geholpen heb, hebben een v10 of een v12, dus het ligt ook niet specifiek aan één type Experiabox. En SuperWifi speelt ook geen rol: mensen zonder, mensen met v1 en mensen met v2 komen voorbij.

Ik reset geen van de Experiaboxen, ik geef ze hooguit een herstart. Dus als ik iets kan testen om te helpen achterhalen wat hier fout gegaan is, doe ik dat graag.

Goedemiddag @Mr. Nicorp en bedankt voor jouw bericht!

Er was vorige week wel sprake van een korte verstoring in het beheersysteem maar dat zorgt er niet voor dat een Experia Box zomaar terug wordt gezet naar de fabrieksinstellingen. Neemt niet weg dat dit opmerkelijk is alleen heb ik er geen verklaring voor en heb verder ook geen soortgelijke signalen voorbij zien komen. Wel fijn om te lezen dat je je vrienden en familie alsnog hebt kunnen helpen om dit weer te herstellen (i.i.g. de oude SSID weer aanpassen). Je instelling wordt trouwens gewaardeerd alleen heb ik niet iets achter de hand waarmee je kunt testen wat hier nou precies fout is gegaan 😞 Laten we er van uitgaan dat het bij deze ene keer blijft! 🙏🏻


Reageer