Skip to main content
Vraag

Wat is het maximaal aantal in te stellen regels voor port forwarding

• April 22, 2025
  • 12 reacties
  • 105 keer bekeken

Goede avond,

ik ben bezig met mijn KPN modem in te stellen.

Nu loop ik een beetje vast op het stukje port forwarding. Ik kan dit instellen, dat gaat ook goed, alleen na 12 regels kan ik geen extra regel meer toevoegen. Klopt dit?

Voor sommige poorten moet ik zowel UDP als TCP open zetten, dit kan niet als 1 regel, dus dit kost me al 2 regels. Graag had ik nog wat extra regels gemaakt dan maar 12 stuks.

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

• April 22, 2025

Welke firmware versie staat er op?

• Auteur
  • Topper
  • April 22, 2025

V12.C.23.04.38

• April 22, 2025

Dan kun je toch gewoon voor "UDP/TCP" kiezen?

• Auteur
  • Topper
  • April 23, 2025

dan zou ik het aantal regels kunnen verminderen maar dan blijft het een issue dat ik maar 12 regels kwijt kan en er graag meer in gezet had.

• Auteur
  • Topper
  • April 23, 2025

net optie both geprobeerd maar hij pakt dit niet. De optie zit er maar die doet dus niets.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@RickMolenaar! Helpt het niet om de poorten als ranges in te stellen? 

• Bij Poort vul je de gewenste poortnummers in. Welke dit zijn hangt af van je apparaat en je doel. Vaak staat in de handleiding van je apparaat welke poort het moet zijn. Moet/wil je meerdere poorten forwarden? Dan kun je dit als een bereik invullen. Dat doe je door de begin- en eindpoort in te vullen met een streepje (-) ertussen.

In ons artikel over portforwarding instellen op je modem met KPN Software kun je meer uitleg en tips vinden. 
Lukt het dan wel?

• Auteur
  • Topper
  • April 25, 2025

Hi ​@RickMolenaar! Helpt het niet om de poorten als ranges in te stellen? 

• Bij Poort vul je de gewenste poortnummers in. Welke dit zijn hangt af van je apparaat en je doel. Vaak staat in de handleiding van je apparaat welke poort het moet zijn. Moet/wil je meerdere poorten forwarden? Dan kun je dit als een bereik invullen. Dat doe je door de begin- en eindpoort in te vullen met een streepje (-) ertussen.

In ons artikel over portforwarding instellen op je modem met KPN Software kun je meer uitleg en tips vinden. 
Lukt het dan wel?

Hi Sanne, ja het aanmaken van nieuwe regels lukt wel, alleen als ik er meer dan 12 wil maken doet ie het niet meer. Is hier een oplossing voor? Ik kan nergens terug vinden dat 12 de max zou zijn.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Ik ben benieuwd waarom je zoveel poorten open wilt zetten? 

• April 25, 2025

Ik vraag me ook af waar dat goed voor is.

• April 25, 2025

ja het aanmaken van nieuwe regels lukt wel, alleen als ik er meer dan 12 wil maken doet ie het niet meer. 

Wat bedoel je met "doet ie het niet meer"? Wat doet die niet meer?

• Auteur
  • Topper
  • April 27, 2025

ja het aanmaken van nieuwe regels lukt wel, alleen als ik er meer dan 12 wil maken doet ie het niet meer. 

Wat bedoel je met "doet ie het niet meer"? Wat doet die niet meer?

een extra regel aanmaken of een aanpassing aan een bestaande regel.

Pas als ik alle regels wis en opnieuw begin kan ik er 12 aanmaken en dan stopt het en moet ik voor wijzigingen etc weer eerst alles wissen en opnieuw beginnen.

• Auteur
  • Topper
  • April 27, 2025

voor mijn XBOX alleen al moet ik al 7 poorten openzetten. Dan draai ik nog een plex media server en nog wat andere servers welke ik graag vanaf buiten wil benaderen.