Skip to main content
Beantwoord

Wat kan ik als gebruiker controleren om te kijken of ik "gereed" ben voor de Box 12 update?

• 20 februari 2025
  • 17 reacties
  • 158 keer bekeken

Ik heb al meerdere topics gezien waarin er gevraagd wordt om overgezet te worden naar de laatste software van de KPN box 12. Helaas kan ik nog niet achterhalen waar ik aan moet voldoen om “eligible” te zijn voor de update.

Wat heb ik al gedaan:

• Nieuwe superwifi 2 punten gekocht (ik had de oude superwifi)
  • Factory reset op modem (dit aangezien het niet mogelijk is om de oude superwifi punten op een andere manier verwijdert te krijgen)
  • 1 maand geduldig wachten

Ben benieuwd of ik nog meer dingen kan doen/controleren om zeker te weten dat mijn modem ook een keer in de “kleine batch” terecht komt.

Beste antwoord door Alex van KPN

@Twan Ariens, ik begreep dit verkeerd. Dan heb je die knop inderdaad niet. Ik kan de modem vanaf hier in ieder geval bereiken, dus dat is goed. Ik heb daarom nu een handmatige push van de software voor je aangevraagd en verwacht dat dit ind e loop van vonlgende week wordt gedaan afhankelijk van de drukte. Nog heel even geduld alsjeblieft. 

Bekijk origineel

17 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 20 februari 2025

Hallo ​@Twan Ariens , waarom wil je over op de nieuwste software? Is er nieuwe functionaliteit die je nu mist?

Als je in de gerelateerde onderwerpen hiernaast kijkt, is niet bepaald iedereen tevreden over de update.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 20 februari 2025

Buiten de standaard klachten van traagheid en "verplichte reboot na X dagen” omdat het cache weer vol zit. Mis ik o.a. de functionaliteit voor het aanpassen van de DHCP lease. Ik heb een TV die niet lief speelt met de DHCP waardoor continu de tv opnieuw opgestart moet worden voordat hij weer een actief ip krijgt (erg vervelend als de 2 kids hebt staan springen om Paw Patrol aan te zetten).

Daarnaast ben ik een fanatieke hobbyist die het leuk vind om de nieuwste dingetjes uit te proberen en (middels de community) te voorzien van feedback / troubleshooting.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 20 februari 2025

De Experiabox is vooral voor huis-tuin-en-keukengebruik. Een keer configureren en de boel werkt.

Als je wil experimenteren en hobbyen is de Fritzbox wellicht iets voor je. Sowieso een stabielere router/modem dan de Experiabox en je hebt wat meer mogelijkheden.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 931 reacties
  • 20 februari 2025

Bovendien is de comptabiliteit erg goed, bijvoorbeeld voor toepassing van repeaters en dergelijke.

‘t Werkt gewoon, ook in mesh. Voorbeeldje:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 21 februari 2025

Dank voor de inzichten van Fritzbox. Helaas wil ik op dit moment er geen extra geld aan uit geven, vooral omdat ik net mijn superwifi punten vervangen heb. 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 21 februari 2025

Zolang je geen Experia WiFi's (die kleine zwarte vierkante wifi accesspoints) in gebruik hebt is jouw V12 gereed voor migratie naar de nieuwe KPN firmware. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 23 februari 2025

Hi ​@Twan Ariens, welkom bij ons.

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Zo te lezen hoeft niets in de weg te staan van de update. Volg de link hieronder om te kijken of je de update hebt gehad of om de update te doen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 februari 2025

@Alex van KPN Helaas is het voor mij geen optie om de update te doen aangezien ik nog op SGEJ1000060E zit. Daarnaast geeft de betreffende link aan dat 8 maanden geleden begonnen werd met de uitrol van SGEJ1000060E in combinatie met Superwifi 2 punten. Helaas geen verdere uitleg of er nog overige vereisten zijn om opgenomen te worden in de update batch.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 24 februari 2025

Dat snap ik. Heb je ook de stap in de link gevolgd? 

“Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem” 

• 3346 reacties
  • 24 februari 2025
Alex van KPN schreef:

Dat snap ik. Heb je ook de stap in de link gevolgd? 

“Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem” 

De hele alinea:

Heb je de KPN Software al en wil je daar liever niet op wachten? Dan kun je handmatig updaten via de webinterface. Je vindt de Upgradeknop via Instellingen > Systeem.

De eerste zin: "Heb je de KPN Software al...". Die heeft ​@Twan Ariens nog niet. En dus heeft die ook niet zo'n update knop.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

@Twan Ariens, ik begreep dit verkeerd. Dan heb je die knop inderdaad niet. Ik kan de modem vanaf hier in ieder geval bereiken, dus dat is goed. Ik heb daarom nu een handmatige push van de software voor je aangevraagd en verwacht dat dit ind e loop van vonlgende week wordt gedaan afhankelijk van de drukte. Nog heel even geduld alsjeblieft. 

• Topper
  • 18 reacties
  • 28 februari 2025
Alex van KPN schreef:

@Alex van KPN  is het mogelijk dat u die handmatige push voor de nieuwe KPN firmware ook voor mijn Box12 kan aanvragen?

ik zit ook nog op de SGEJ1000060E firmware

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 18 maart 2025
Alex van KPN schreef:

@Twan Ariens, zou je het nu nogmaals willen proberen? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 18 maart 2025

@RvE73 Excuus, ik heb jouw reactie in dit topic over het hoofd gezien. Ik zie in een ander topic dat het bij jou inmiddels ook is gelukt, klopt dit? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 18 maart 2025
Alex van KPN schreef:
Alex van KPN schreef:

Hey ​@Alex van KPN . Wat wil je dat ik nogmaals probeer? Ik was in de veronderstelling dat de handmatige push van de software de update op mijn modem zou verzorgen (net geverifieerd dat dat nog niet het geval is).

• Topper
  • 18 reacties
  • 18 maart 2025
Alex van KPN schreef:

@RvE73 Excuus, ik heb jouw reactie in dit topic over het hoofd gezien. Ik zie in een ander topic dat het bij jou inmiddels ook is gelukt, klopt dit? 

@Alex van KPN  Geen probleem!, ja bij mij is het inmiddels gelukt!, na de email en sms die ik gekregen had, was het in eerste instantie niet gelukt op die dag die ze aangaven maar voor eind van de week had ik toch nog de update gehad.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 26 maart 2025
Alex van KPN schreef:
Alex van KPN schreef:

Beste ​@Alex van KPN . Helaas nog steeds geen update mogen ontvangen

Reageer