Skip to main content

Ik zie dat ik een USB poort heb op mijn KPN Box 12, en op internet staat, toen ik erover zocht: 

You can connect a USB hard drive to your router via the USB port to create a quick and easy media server. Any computer connected to your network will be able to download or stream any files stored on the hard drive. This is great for watching movies, the latest streaming TV shows, or even listening to music.

 

Klopt dit? Is dit mogelijk? Zo ja, hoe werkt dit dan?

Ik woon in een buitengebied (in Aalsmeer) en onze KPN internet aansluiting is echt belabberd. Echt vreselijk. KPN mobiel is ook vreselijk bereik. Dus kan ik niet een 4G dongle in deze poort hangen met een Vodafone kaartje?? Is elke USB 4G dongle compatible???


Nee, dat is niet mogelijk. De dongle werkt namelijk enkel als backup verbinding. Verder kan je niet met zomaar ieder kaartje je bandbreedte verhogen, daar moet het apparaat mee kunnen werken en niet iedere applicatie behaalt hier winst op omdat je dan gaat load balancen en dat werkt niet met alle netwerk protocollen even goed. 

Ik weet dat KPN ook werkt met een hybride APN om te zorgen dat de verbindingen weer als een verbinding het internet op gaat. 

 

Is Sneller Internet Buitengebied niet mogelijk? Dan krijg je een apparaat die met 4G verbindt en zo je bandbreedte verhoogt.