Skip to main content

Ik kan alleen de volgende specificaties van de Box 14 vinden: https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145/kpn-box-14-van-specificaties-tot-instellingen-600011

Wat zijn de specs van de CPU, RAM en opslag? Thanks!

@JAPAJ Als je niet van plan ben een firmware voor box14 te schrijven, zijn deze specs volledig irrelevant. De KPN-routers zijn allemaal heel dicht getimmerd, dus hacken om b.v. openwrt erop te zetten is niet eenvoudig.


Toch kan ik me de vraag heel goed voorstellen.

Gewoon techneuten nieuwsgierigheid.


@Wim27 Nieuwgierige techneuten maken gewoon hun box14 open en maken HiRes foto's en posten hier. Vele mensen kan eruit iets zinnig erover zeggen. Van Arcadyan of KPN kan je verwachten "this information is classified”


Ik wil even wijzen op dit topic: 

 

Het gebruiken van KPN Hardware waar het niet voor is gemaakt is niet toegestaan en de factuur voor een nieuwe modem nadat deze expres is vernield (openen en high RES foto’s maken) is aanzienlijk. Verder zullen die foto’s hier vast en zeker snel worden verwijderd. 


Een box kopen op Marktplaats en de foto’s plaatsen op tweakers lost dat op.


@Ik_Combineer Hoezo vernieling? Mensen die een reparatieset kopen om de schermen of batterijen van hun telefoons te vervangen kunnen zonder meer een box14 openen en terug in originele stand zetten.

@Wim27 Heb je ook een link voor? Ik heb nog 1gbs glasvezel en box12, ik wou graag de box14 onder de loep nemen, alleen voor wetenschappelijke onderzoek. 


Nee, ik heb geen link en weet ook niet of de 14 daar al te vinden is.

 


Ik overweeg een eigen router aan te schaffen vanwege frequente problemen met mijn wifi-netwerk. Ik verdenk de KPN Box 14 van ontoereikende kracht voor mijn 4gbps verbinding. Om een geschikte router te kiezen, zou ik graag de specificaties van de Box 14 willen weten. Ik ben niet van plan de box te modificeren, maar zoek gewoon naar basisinformatie over de specificaties, zoals gebruikelijk is in router reviews en beschrijvingen.


Dan zou ik eens gaan rondsnuffelen op tweakers.net.


Ik denk door aanhoudende problemen met de box 12 EN de box 14 dat de box 14 wel degelijk geschikt is.   Ik heb 2 jaar de box 12 probleemloos draaiend gehad voordat ik overstapte naar de box 14..  

Ik zie nu massa,s mensen met problemen met die box 12.  

Oorzaak ligt in mijn beleving 100 % aan de firmware van KPN. Die draaid op allebei de verschillende dozen

 


Een box kopen op Marktplaats en de foto’s plaatsen op tweakers lost dat op.

Dat lost het niet op want de box14 wordt niet verkocht door KPN dus wanneer je een box14 aanschaft op marktplaats maak je je schuldig aan heling.