Skip to main content
Vraag

Wat zijn mijn opties met een 4G abonnement en een eigen modem?

• May 18, 2026
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

ik vraag mij af wat er mogelijk is als ik een 4G abonnement met betrekking tot vrije modem keuze?

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Beste ​@THEGUTT bij 4Gbit/s snelheid, is iets anders dan 4G, krijg je van KPN een modem in bruikleen.

Je kunt er ook voor kiezen een eigen modem te gebruiken die die snelheid ondersteunt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 18, 2026

Dank je JanD voor je snelle antwoordt,

je hebt gelijk 4 G is iets anders dan 4Gbit/s 

maar KPN levert voor een 4Gbit/s abonnement een Experiabox 14 en geen Alternatief.

ik ben geen Experia Box fan.

Voor een 4Gbit/s abonnement zou KPN eigenlijk een FRITZBOX 7690 (max 2.5Gbit/s ) of de lang beloofde FRITZBOX 5590 ( WIFI 6 en 4x - 1Gbit/s LAN poorten) maar de FRITZBOX 4690 past met zijn 10Gbit/s WAN en 1x 10Gbit/s LAN en WIFI 7 beter in het KPN verhaal. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Dank je JanD voor je snelle antwoordt,

je hebt gelijk 4 G is iets anders dan 4Gbit/s 

maar KPN levert voor een 4Gbit/s abonnement een Experiabox 14 en geen Alternatief.

ik ben geen Experia Box fan.

Voor een 4Gbit/s abonnement zou KPN eigenlijk een FRITZBOX 7690 (max 2.5Gbit/s ) of de lang beloofde FRITZBOX 5590 ( WIFI 6 en 4x - 1Gbit/s LAN poorten) maar de FRITZBOX 4690 past met zijn 10Gbit/s WAN en 1x 10Gbit/s LAN en WIFI 7 beter in het KPN verhaal. 

Beste ​@THEGUTT voor dat soort wensen moet je dan bij KPN-dochter Solcon zijn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@THEGUTT, welkom allereerst bij onze community. 

Ik zie dat je deze vraag/opmerking ook in een ander topic hebt geplaatst: Welke Fritzbox levert KPN tegenwoordig?. Ik hou het voor het gemak hier centraal. 

Dank aan JanD voor het meedenken. Wat de vrije modemkeuze betreft: je kunt zelf ook een modem aanschaffen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee. We hebben wel een topic over het gebruik van een eigen modem in plaats van de KPN modems: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box. 

Mocht je willen weten wat er mogelijk is, dan adviseer ik je om daar zo uitgebreid mogelijk je vraag te stellen. Vooral ook wat je precies wilt en wilt bereiken. In dat topic zijn veel ervaren gebruikers. 

Hopelijk heb je hier iets aan.Â