Skip to main content

Wij hebben vandaag geprobeerd om de verbinding van ons wifi netwerk te verbeteren door de bandwidth en het kanaal van het 2.4Ghz en 5Ghz netwerken aan te passen en dit lijkt te zijn gelukt. Het punt is echter dat, hoewel de meeste apparaten nu met het 5Ghz netwerk verbonden zijn en een goede verbinding en internet hebben, er op de pagina om de verbindingen van de modem te beheren nu staat dat het 5Ghz netwerk 'Down' is. Het 2.4Ghz netwerk heeft als status nog steeds 'Up' maar het 5Ghz netwerk dus niet meer, wat mij vreemd lijkt gezien er apparaten mee verbonden zijn die momenteel ook gewoon toegang tot het internet hebben. Als ik naar de 'stats' pagina ga zie ik daar dat het 5Ghz netwerk wel 'Up' is. Weet iemand of dit 'Down' zijn van het 5Ghz netwerk gewoon een visuele bug is, of dat hier mogelijk toch iets mis is? Onze modem is overigens een KPN Box 12

Ha @max040, goede vraag! Als je gewoon verbonden bent met het netwerk dan lijkt het inderdaad een visuele bug te zijn. Zou je eens een screenshot kunnen plaatsen? Dan geef ik het in ieder geval even intern door!


Hoi @Marcia_ , dank voor je antwoord. Ik heb net weer in de lijst met apparaten gekeken en nu is er maar eentje verbonden met de 5Ghz dus ben ik niet zeker of alles goed werkt. Hierbij een screenshot van de pagina, laat maar weten als je meer informatie nodig hebt, nogmaals bedankt!

 

Admin: afbeelding bewerkt, privégegevens verborgen


Dank! Nog even een check: je hebt niet per abuis de gastwifi/Extra Wifi op 5 GHz aangezet?


@Marcia_ nee, guest wifi is gewoon disabled en bij mijn normale 5Ghz netwerk staat enabled


Vreemd! Ik geef het door!


Mag ik vragen of en hoe het probleem opgelost is?

Ik ervaar nl het,zelfde 


Beste @Andre-k, als je het modem eens herstart, ervaar je dan niet dat het opgelost is? We rollen een nieuwe software uit, waarbij dit probleem niet meer voor moet komen. Dit gaat in batches, waarbij we ons op dit moment richten op klanten met een Box 12, zonder SuperWifi 1 en Experia Wifi. 


Beste @Andre-k, als je het modem eens herstart, ervaar je dan niet dat het opgelost is? We rollen een nieuwe software uit, waarbij dit probleem niet meer voor moet komen. Dit gaat in batches, waarbij we ons op dit moment richten op klanten met een Box 12, zonder SuperWifi 1 en Experia Wifi. 

Hi Marcia, 
Heb vanmorgen het modem gerestart. in eerste instantie bleef hij offline staan.
en ik weet nooit goed wat de juiste volgorde is van restarten met oog op SuperWifi 2.

Maar na enkele pogingen stond 5G weer online :-) 
En zowaar kwam het icoon in de router van SuperWifi 2 ook weer zichtbaar 👍
Voor nu alles opgelost.
Dank voor je reactie en tip.

 


Reageer