Skip to main content
Antwoord

Webpagina Box 12b niet meer bereikbaar

• August 30, 2025
  • 16 reacties
  • 129 keer bekeken

Gisteren een vervangende KNP Box 12b ontvangen nadat de eerste box enorm slechte wifiverbinding had. Na installatie, waarbij ik in de webpagina gewoon kon benaderen bleek dat hierop nog de oude software was geïnstalleerd maar wifi liep zoals het moest. Alleen de vaste telefoonverbinding bleef uit. Hierop gebeld met  KPN. Na enkele resets lukte het wel maar bleek de webpagina niet meer te bereiken. Ook KPN kon van afstand niet meer in het modem. Per saldo kan ik dus geen enkele instelling aanpassen. Het lijkt erop dat ook met dit modem problemen heeft. Nu net 1 week klant bij KPN en 2 modems verder nog steeds geen probleemloze Box. 

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen zodat ik weer in de webpagina van de box kom (harde resets hebben geen effect) en van de melding URL KAN NIET WORDEN WEERGEGEVEN afkom ?

Beste antwoord door BrouwerH

Hoi allemaal,

Gisteren de (3e) KPN Box 12 opgehaald en geïnstalleerd. Bij de eerste poging bleek de oude software nog aanwezig en kon de vaste lijn niet aan de praat worden gebracht. Na overleg met de helpdesk een reset toegepast, maar nu werden zelfs de oude gegeven van modem 2 ingelezen. Daarop werd besloten een monteur voor vandaag te plannen.

Daarna zelf nog een keer een reset uitgevoerd en nu bleek tenminste de nieuwste software opeens aanwezig te zijn, maar nog steeds de gegevens van modem 2 en geen vaste lijn. Na nogmaals een harde reset bleek opeens alles als een zonnetje te lopen, dus een goede wifisnelheid, de webpagina van de router benaderbaar en een werkende vaste lijn. Gisteravond nog alles aangezien en besloten de monteur maar af te zeggen. 

Vandaag blijft alles prima en nu maar hopen dat we na 10 dagen ellende en 3 routers later eindelijk kunnen gaan genieten van ons abonnement bij KPN.

Iedereen die gereageerd heeft, hartelijk dank. 

16 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

Misschien helpt dit

Heb je een laptop of tablet. 

Als je wifi het wel doet kun je via 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn  in je modem box12 op de achterkant van het modem staan de inlognaam en wachtwoord . 

• Auteur
  • Helper
  • August 30, 2025

Bedankt voor je reactie. Wifi werkt maar beide manieren van inloggen lukt niet. Dat is nu net het probleem. Zie bijgevoegde screenshots van Chrome en Safari. Ook andere browsers geven hetzelfde resultaat. Ook op mijn Windows computer geen succes.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 30, 2025

via google Chrome en dan via een incognitovenster.

https://192.168.2.254 

• August 30, 2025

Heb je de box al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Met kleine gaatje achterop, 20 seconden vast houden.

• Auteur
  • Helper
  • August 30, 2025

Ook het incognitovenster van Chrome geeft helaas geen soelaas. Evenmin de reset naar fabrieksinstellingen via de resetknop .

Ben bang dat het uitdraait op de 3e box in net 1 week tijd. !!! 

HeidiV
Topper
  • August 30, 2025

Ben je misschien met het Wifi gastnetwerk verbonden, dan kan je de router of andere apparaten niet bereiken.

Open anders eens een Opdrachtprompt onder Windows en voer dan ipconfig /all uit.
Welke IPv4 adres heeft je PC en wat is het IP adres van de Default gateway?

• Auteur
  • Helper
  • August 30, 2025

Hoi Heidi,

PC            192.168.2.27

Gateway  192.168.2.254

Vanavond ook regelmatig wegvallen alle verbindingen en box wordt automatisch opnieuw opgestart. Ook vaste lijn helemaal dood

• August 30, 2025

Je hebt toch geen vpn aan staan ofzo?

• Auteur
  • Helper
  • August 30, 2025

Waar kan ik dat zien ?

HeidiV
Topper
  • August 30, 2025

Dat zie je meestal aan een icoontje in de taakbalk.

Op een mobiel is het een sleuteltje.

Je kan op de PC ook via https://www.watismijnipadres.nl/ je publieke IP adres opvragen, als dat niet overeenkomt met je eigen publieke IP adres (kan je zien in jouw MijnKPN) dan gebruik je een VPN.

Als je pas 1 week klant bent kan je beter een KPN installatie monteur aanvragen via de klantenservice.
Met al die problemen lijkt mij dat een goede optie om die problemen goed te laten oplossen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

Wat voor invloed heeft een extern VPN op routing in intern LAN?

Als een VPN dienst het verkeer tussen 192.168.2.27 en 192.168.2.254 over zijn VPN server routet, is de programmeur of erg dom, of hij werkt als spion bij een inlichtingsdienst.

Leen59
Wijsgeer
  • August 30, 2025

Hoi Heidi,

PC            192.168.2.27

Gateway  192.168.2.254

Vanavond ook regelmatig wegvallen alle verbindingen en box wordt automatisch opnieuw opgestart. Ook vaste lijn helemaal dood

Kan ook zijn dat er een probleem is met de stroomadapter als de box12 opnieuw opstart.

• Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

Laatste bericht: modem 3 wordt verzonden. Ben (meer dan) benieuwd.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@BrouwerH, welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht wordt.
Wat een merkwaardig issue! Het is me niet helemaal duidelijk wat hier de oorzaak is maar ik ben benieuwd of het met de nieuwe experiabox opgelost is. Laat je ons weten hoe t afloopt?

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Hoi allemaal,

Gisteren de (3e) KPN Box 12 opgehaald en geïnstalleerd. Bij de eerste poging bleek de oude software nog aanwezig en kon de vaste lijn niet aan de praat worden gebracht. Na overleg met de helpdesk een reset toegepast, maar nu werden zelfs de oude gegeven van modem 2 ingelezen. Daarop werd besloten een monteur voor vandaag te plannen.

Daarna zelf nog een keer een reset uitgevoerd en nu bleek tenminste de nieuwste software opeens aanwezig te zijn, maar nog steeds de gegevens van modem 2 en geen vaste lijn. Na nogmaals een harde reset bleek opeens alles als een zonnetje te lopen, dus een goede wifisnelheid, de webpagina van de router benaderbaar en een werkende vaste lijn. Gisteravond nog alles aangezien en besloten de monteur maar af te zeggen. 

Vandaag blijft alles prima en nu maar hopen dat we na 10 dagen ellende en 3 routers later eindelijk kunnen gaan genieten van ons abonnement bij KPN.

Iedereen die gereageerd heeft, hartelijk dank. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je terugkoppeling ​@BrouwerH drie maal scheepsrecht, met zowel modems als resets.
Mocht je nog ergens tegenaan lopen of vragen hebben dan weet je ons te vinden!