Skip to main content
Beantwoord

Website Itslearning onbereikbaar door verouderde firmware op v10?

• May 30, 2025
  • 73 reacties
  • 627 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

73 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Heb je jouw modem al gereset? Misschien is er een dns-cache corrupt?

• Auteur
  • Helper
  • June 15, 2025

• Auteur
  • Helper
  • June 15, 2025

Heb je jouw modem al gereset? Misschien is er een dns-cache corrupt?

Modem is naar fabrieksinstellingen gebracht; het probleem blijft bestaan.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Ik begin dan toch te neigen naar een IP-ban aan hun kant. Misschien heb je (onbewust) staan hameren op hun site met verkeerde inloggegevens. Of is er iets bij hun wat jouw IP als malafide triggert.

Dus trek maar weer aan de bel daar. 

• Auteur
  • Helper
  • June 15, 2025

Ik begin dan toch te neigen naar een IP-ban aan hun kant. Misschien heb je (onbewust) staan hameren op hun site met verkeerde inloggegevens. Of is er iets bij hun wat jouw IP als malafide triggert.

Ik had al eerder aangegeven dat de website geen ondersteuning biedt aan particulieren (ticket is afgewezen).

• Auteur
  • Helper
  • June 15, 2025

Heb je de V10 al eens een factory reset gegeven?

Ja, geen verschil. Probleem bleef.

• Auteur
  • Helper
  • June 15, 2025

Wat voor Wifi versterker heb je aangesloten? (Model) 

Verder krijg ik de website van Marlon hier op me V10 inderdaad gewoon geopend.

Het is een KPN Experia WiFi-versterker van het merk Arcadyan (MAC ****** en serienummer ******)

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

• June 15, 2025

Ik had al eerder aangegeven dat de website geen ondersteuning biedt aan particulieren (ticket is afgewezen).

Dan zal je dit bij Quadraam kunnen neerleggen. Die partij is in principe jouw aanspreekpunt.

Als het via een 5G verbinding wel werkt en elders ook zal het bijna zeker ip adres gerelateerd zijn.

• June 15, 2025

Dan moet je bij de school of universiteit ofzo wezen. Zijn moeten zorgen dat het werkt.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Dreigen je contract bij dat portaal op te zeggen, en ander portaal nemen? Het is toch in hun belang dat ze klanten houden, lijkt me? 

• June 15, 2025

De school is hier de klant. Niet de leerlingen die worden wezenlijk door de school 'verplicht' dat platform te gebruiken.

https://montessoricollegearnhem.nl/

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

School of niet, maar zij hebben weinig met de techniek te maken. Misschien is het een grijs gebied qua communicatie. Maar ik vind het geen slecht idee om dit zelf bij dat portaal te escaleren. Als je dit via je school moet regelen ben je zinloos over en weer aan het mailen. Met zulke argumenten moeten ze toch wel luisteren, lijkt me. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

School of niet, maar zij hebben weinig met de techniek te maken. Misschien is het een grijs gebied qua communicatie. Maar ik vind het geen slecht idee om dit zelf bij dat portaal te escaleren. Als je dit via je school moet regelen ben je zinloos over en weer aan het mailen. Met zulke argumenten moeten ze toch wel luisteren, lijkt me. 

De klant heeft geen problemen met inloggen via 5G of andere Wifi netwerken, maar wel vanuit thuis adres. Dat is toch duidelijk dat het probleem bij KPN ligt.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

De klant heeft geen problemen met inloggen via 5G of andere Wifi netwerken, maar wel vanuit thuis adres. Dat is toch duidelijk dat het probleem bij KPN ligt.

En wat nu als je een IP-ban is?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Een IP-ban moet ook opgelost worden door KPN, meestal wordt een hele reeks IP adressen geblokkeerd door misbruik van anderen gebruikers, de TS kan zelfs niet oplossen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Een IP-ban moet ook opgelost worden door KPN, meestal wordt een hele reeks IP adressen geblokkeerd door misbruik van anderen gebruikers, de TS kan zelfs niet oplossen.

Dus als ik een gebruiker van mijn site weg-bonjour met een IP-ban, moet KPN namens het slachtoffer aan mij vragen om die op te heffen??? 

Dat klinkt héél bijzonder.....

• Auteur
  • Helper
  • June 15, 2025

Dus als ik een gebruiker van mijn site weg-bonjour met een IP-ban, moet KPN namens het slachtoffer aan mij vragen om die op te heffen??? 

Of moet Itslearning een probleem oplossen van KPN? That’s the question! Want zoals TDN het al aangeeft, als we met 5G of van een andere locatie inloggen gaat het wel goed. Daarnaast als ik de IPv6 uitschakel op mijn Mac kom ik er wel op. Op de PC helaas niet, dus we zijn er nog niet. 
Dus, graag geen verontwaardiging over Itslearning, als alle aanwijzingen liggen in de verbinding van KPN naar de site.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Dus enkel via IPv6 werkt het niet.  Of je modem is brak, of de DNS bij Itslearning is verkeerd ingesteld. Als anderen met IPv6 er wel op kunnen komen, dan is het duidelijk dat je modem een probleem heeft.

Maar je browser kan je ook instellen om geforceerd IPv4 te gebruiken. 

Problem solved.....

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Nee, KPN moet uitvinden wie de dader is en de abuse afdeling moet acties ondernemen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Of moet Itslearning een probleem oplossen van KPN? That’s the question! Want als ik de IPv6 uitschakel op mijn Mac kom ik er wel op. Op de PC helaas niet, dus we zijn er nog niet.

Zoals al gezegd, je moet op V10 modem inloggen en IPv6 als geheel deactiveren. Dan krijgen alle jouw appraten thuis ook alleen IPv4 adressen. De blokkade van itslearning lijkt op van Cloudflare, als de IPv6 prefix foutief is (wat de val is bij oude firmware van KPN modem) wordt toegang geblokkeerd.

• Auteur
  • Helper
  • June 15, 2025

Dan zal je dit bij Quadraam kunnen neerleggen. Die partij is in principe jouw aanspreekpunt.

Als het via een 5G verbinding wel werkt en elders ook zal het bijna zeker ip adres gerelateerd zijn.

Het ligt ook bij Quadraam, maar zij zijn feitelijk niet verantwoordelijk voor mijn technische verbinding met de website. Zoals ik al eerder heb gesteld; er is feitelijk geen probleem met inloggen op dat subdomein via 5G of op een andere locatie; de toegang wordt verleend.

• Auteur
  • Helper
  • June 15, 2025

Dan moet je bij de school of universiteit ofzo wezen. Zijn moeten zorgen dat het werkt.

Marlon: het werkt ook. Alleen niet via de KPN modem.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Nee, KPN moet uitvinden wie de dader is en de abuse afdeling moet acties ondernemen.

Dader van wat?

Als ik uit veiligheid thuis een vervelend persoon buiten de deur houd, dan sta ik in mijn recht. 

Als ik uit veiligheid iemand van mijn site wil weren met een IP-ban, dan mág ik dat ook doen. Daar heeft KPN niks over te zeggen. Zelfs de minister-president of de koning niet.  

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 15, 2025

Marlon: het werkt ook. Alleen niet via de KPN modem.

Wat is het nou? Enkel via IPv6 werkt het niet?

Dan is er toch geen groot probleem meer? Zet IPv6 uit in je browser.  Done!

• Auteur
  • Helper
  • June 15, 2025

Hoi ​@Rooisje . Welkom hier.

We hebben echt meer informatie nodig om je te kunnen helpen. Kun je de vragen hierboven beantwoorden?

Model: ZTE H369A (Experia Box v10A) Softwareversie: V1.01.00T04.4Intermediate

Volgens jullie eerdere berichten bevat deze firmware mogelijk de bug met ongeldige IPv6-adressen waardoor dual stack-websites zoals itslearning niet bereikbaar zijn vanaf bepaalde apparaten.

IPv6 lokaal uitschakelen helpt bij sommige apparaten (zoals een MacBook), maar niet bij Windows en iPad — wat erop wijst dat het modem nog steeds foute IPv6-routeradvertenties uitzendt.

Is er een nieuwere firmwareversie beschikbaar voor dit model? En zo niet, is er een workaround zoals IPv6 uitschakelen op het modem zelf — of kunnen jullie dit op afstand configureren?

Of kan het probleem opgelost worden door ons een ander IPv4 adres toe te kennen?